coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

آیا روزنامه نیز گران خواهد شد؟ منابع مالی برای تامین کاغذ روزنامه تمام شد

تامین کاغذ در کشور با مشکل روبه رو شده است. وزیر ارشاد در این مورد اعلام کرده که کشور تنها برای ۲ ماه آینده کاغذ دارد.

به گزارش تکراتو، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرده است که موجودی کاغذ کشور تنها برای دو ماه آینده پاسخگو است. وی اعلام کرد که بانک مرکزی باید برای تامین کاغذ، سفارش با نرخ ارز دولتی تضمینی داشته باشد.

مشکلات مربوط به تامین کاغذ در کشور

سید عباس صالحی در نشست خبری با اصحاب رسانه در پاویون فرودگاه زاهدان بیان کرد که در حوزه مطبوعات دو نگاه وجود دارد؛ در نگاه اول کسانی که شرایط اولیه را دارند و مجوز به آنها داده می‌شود تا فضا را ایجاد کنند و آزادی بیان بیشتری داشته باشند. نگاه دوم هم مطبوعات هستند که ٣ سال در انتظار حمایت یارانه‌ای قرار می‌گیرند و بعد از این سه سال اگر دوام پیدا کنند مورد حمایت یارانه‌ای قرار می‌گیرند.

وی گفت که یارانه مطبوعات برای آنها کافی نیست زیرا بسته‌های حمایتی، با شفافیت لازم برای نظام یارانه مطبوعات پیش‌بینی شده‌اند. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد که پروژه‌هایی نیمه تمام در سیستان و بلوچستان وجود دارند که باید به طور جدی پی گیری شوند.

آیا روزنامه نیز گران خواهد شد؟

صالحی در ادامه‌ی صحبت‌های خود به بازار کاغذ اشاره کرد و گفت که در تنظیم بازار کاغذ، عوامل نرخ جهانی کاغذ و افزایش ارز تاثیر دارد و بنابراین باید تلاش کرد تا کاغذ با نرخ پایه در اختیار مطبوعات و حوزه نشر قرار گیرد.

وی تاکید کرد که عرضه کاغذ بالاتر از نرخ پایه در بازار غیر مجاز است و ادامه داد که موجودی کشور در تامین کاغذ تنها برای دو ماه آینده جوابگوست. وی تاکید نمود که بانک مرکزی باید برای تامین کاغذ ، سفارش با نرخ ارز دولتی تضمینی داشته باشد.

 

منبع:  gostaresh

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر