;
coinex

بررسی وضعیت بازار موبایل ؛ تا هفته آینده موبایل نخرید!

وضعیت بازار موبایل فعلا مناسب نیست و قیمت‌ها به شدت افزایش یافته است. رییس اتحادیه فروشندگان موبایل به مردم اعلام کرد که فعلا موبایل نخرید.

به گزارش تکراتو، افزایش قیمت موبایل در این مدت باعث شده تا مردم برای خرید این کالا سردرگم شوند. رییس اتحادیه فروشندگان تلفن همراه اعلام کرد که مردم فعلا گوشی نخرند، زیرا قرار است تا یک هفته‌ی آینده وضعیت بازار موبایل بهتر شود.


بیشتر بخوانید: قیمت گوشی در بازار ایران بالا می‌رود؛ دلار ۴۴۰۰ تومانی به واردات موبایل اختصاص نخواهد یافت


بررسی وضعیت بازار موبایل و افزایش آشفتگی‌ها

در این چند وقت افزایش و نوسان نرخ ارز در بازار، باعث شده تا قیمت کالاهای مختلف وارداتی با افزایش روبرو شود. قیمت کالایی چون موبایل افزایش کم‌سابقه‌ای داشته و با افزایش قیمت موبایل در بازار بسیاری از مغازه داران و مردم نسبت به این موضوع اعتراض کردند. این امر باعث شد تا لیست شرکت‌هایی که از دلار ۴۲۰۰ تومانی برای واردات گوشی موبایل استفاده کرده بودند، منتشر شود.


بیشتر بخوانید: افزایش قیمت سکه در بازار ایران ؛ خود کرده را تدبیر نیست!


البته این موضوع هم به بهتر شدن وضعیت بازار موبایل کمک نکرد و قیمت موبایل روزبه‌روز بیشتر شد. تا جایی که به عنوان مثال یک دستگاه گوشی تلفن همراه با برندی چینی که تا حدود یک ماه پیش قیمتی تقریبا یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان داشت، امروز به بیش از سه میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسیده است.

ابراهیم درستی، رییس اتحادیه فروشندگان لوازم صوتی، تصویری و تلفن همراه در مورد وضعیت بازار موبایل اعلام کرد که دیگر ارز دولتی ۴۲۰۰ تومانی به واردات گوشی اختصاص پیدا نمی‌کند و بخشی از این نوسان قیمت به این دلیل است.

وی در ادامه اعلام کرد که بهتر است مردم فعلا گوشی همراه نخرند، زیرا قرار است به زودی قیمت آن در بازار کاهش یابد.

به گفته وی ۱۳۰ هزار تلفن همراه که با ارز دولتی وارد شده بوند، هم‌اکنون توقیف شده‌اند و قرار است به زودی رفع توقیف شوند و در بازار با همان نرخ ارز دولتی عرضه گردند.

البته به نظر نمی‌رسد که با وجود این امر هم قیمت گوشی کاهش یابد زیرا پیش از این هم بسیاری از شرکت‌ها ارز دولتی گرفته بودند، اما این امر نتوانسته بود در قیمت و بازار تلفن همراه تاثیر داشته باشد. در چنین شرایطی بهتر است دستگاه‌های نظارتی با جدیت به بازار ورود کنند و اجازه ندهند افراد سودجو از موقعیت سوء استفاده کنند.

 

.

منبع: isna

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر