;
coinex

جلسه وزیر ارتباطات با مدیران اپراتورها برای هم افزایی در سرویس‌های ارزش افزوده

با هدف هم افزایی در سرویس‌های ارزش افزوده ، بین اپراتورهای کشور و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمد جواد آذری جهرمی، جلسه‌ای برگزار شده است.

به گزارش تکراتو، یکی از برنامه‌های اصلی محمد جواد آذری جهرمی از ابتدای حضورش به عنوان وزیر ارتباطات در دولت دوازدهم، حذف پیامک‌های تبلیغاتی سیاه و ایجاد پیامک‌های سفید و همچنین تلاش برای ساماندهی وضعیت خدمات ارزش افزوده یا همان VAS بوده است.

در چند سال اخیر ارسال پیامک‌های تبلیغاتی با رشد بسیار زیادی همراه بوده است. البته این پیامک‌ها در برخی موارد خدماتی کاربردی را به مردم ارائه می‌دهند، اما نقش مزاحمتی آنها را در این بین نمی‌توان نادیده گرفت. بنابراین شایسته است که ساز و کاری برای ساماندهی این پیامک‌های تبلیغاتی در دستور کار قرار گیرد.


بیشتر بخوانید: راه اندازی سامانه مدیریت پیامک های تبلیغاتی ؛ ارسال پیامک تبلیغاتی بدون اجازه ممنوع است


اعمال سیاست‌هایی جدید برای ساماندهی پیامک‌های تبلیغاتی

 هم افزایی در سرویس‌های ارزش افزوده

چند ماه پیش بود که آذری جهرمی سیاست‌های جدیدی را به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرد. هدف از ارائه این سیاست‌ها ساماندهی وضعیت پیامک‌های تبلیغاتی و سرویس‌های محتوایی و ارزش افزوده اعلام شده است.

در این راستا اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم‌‌‌ سامانه پیامک‌های تبلیغاتی و مشاهده سرویس‌های ارزش افزوده ایجاد کردند و موظف شدند با شرکت‌های فعال خاطی برخورد کنند. چندی پیش همراه اول به تعدادی از شرکت‌ها به دلیل شکایت کاربران مبنی بر مزاحمت و نحوه فعالیت آن‌ها اخطار داد.


بیشتر بخوانید: ارسال پیامک های تبلیغاتی با شماره های شخصی ساماندهی می شوند!


هم افزایی در سرویس‌های ارزش افزوده

ابوذر مهرمنش، مدیر بخش ارزش افزوده همراه اول در مورد سیاست‌های لازم برای رفع مشکل پیامک‌های تبلیغاتی مزاحم در توییتی اعلام کرد که مدیران اپراتورهای همراه اول و ایرانسل به همراه مدیر بخش ارزش افزوده با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات جلسه‌ای داشته‌اند. وزیر ارتباطات در این جلسه دغدغه‌ها و توصیه‌هایی به حق را مطرح کرده و دو هفته‌ به اپراتورها فرصت داده تا نسبت به ساماندهی و هم افزایی در سرویس‌های ارزش افزوده اقدام کنند.

بسیاری از کارشناسان حوزه مخابرات کشور اعلام کرده‌اند که خدمات ارزش افزوده VAS در تمام دنیا به عنوان یکی از شاخص‌های مهم درآمدی اپراتورها است و در حال رشد است. به گفته کارشناسان، ارائه این سرویس‌ به صورت مناسب و متنوع به کاربران ایران، با توجه به افزایش شرکت‌های فعال در این حوزه و توجه ویژه اپراتورها، می‌تواند علاوه بر تاثیر بر اضافه شدن سرویس‌‍‌های مناسب و با کیفیت، به جذب کاربران هم کمک کند.

بنابراین اگر تبلیغات هدفمند نباشد و محتوای نامناسب یا غیرشفاف داشته باشد، به اعتقاد کاربران باعث هدررفت سرمایه اپراتورها و گلایه مردم از اپراتورها خواهد شد.

این جلسه نشان از ایجاد مشارکت میان رگولاتور و بازیگران اصلی این حوزه برای ایجاد چارچوب‌هایی هدفمند به نفع اکوسیستم عرضه کننده و متقاضی است که نشان از توجه ویژه آذری جهرمی در حوزه ارتباطات و درآمدهای سالم و پایدار اپراتورها و در عین حال ایجاد خدماتی کاربردی برای مصرف کننده دارد.

 

بیشتر بخوانید:

.

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر