;
coinex

درآمد گمرک در 4 ماه ابتدای سال جاری ۷۵۰۰ میلیارد تومان بوده است

درآمد گمرک در سال جاری افزایش چشمگیری داشته است. گمرک ایران در 4 ماه ابتدای سال جاری چیزی حدود 7500 میلیارد تومان درآمد داشته است.

به گزارش تکراتو، معاون گمرک جمهوری اسلامی ایران خبر از وصول ۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی گمرک در ۴ ماهه سال جاری داده است. وی در مورد درآمد گمرک اعلام کرد که تا پایان تیرماه امسال کل درآمدها، ۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بوده که سهم درآمدهای نقدی ۵ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان و ضمانت‌نامه‌های بانکی ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان بوده است.


بیشتر بخوانید: پیچیدگی های واردات کالا به ضرر واردکنندگان ؛ تشویق به قاچاق کالا


افزایش درآمد گمرک از ابتدای سال جاری

معاون توسعه مدیریت و منابع گمرک ایران بیان نمود که درآمدهای نقدی گمرک در این مدت ۱۰۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است. به گفته وی عملکرد در بخش ضمانت‌نامه‌ها نشان از کاهش ۳۳ درصدی دارد که این موضوع به دلیل حذف ضمانت‌نامه واردات خودرو بوده است. وی گفت که معمولاً برای خودرو از ضمانت‌نامه‌های بانکی استفاده می‌شود که به دلیل کاهش واردات و ممنوعیت‌های فعلی در این بخش، آمارها کاهش یافته است.

حمایت از تولید و اشتغال داخلی

رحیمیان در ادامه‌ی صحبت‌هایش در مورد درآمد گمرک اعلام کرد که گمرک در حال حاضر برای حمایت از تولید و اشتغال داخلی، در نظر دارد تا به منظور واردات مواد اولیه و تجهیزات مورد نیاز تولید، ضمانت‌نامه یکساله دریافت کند که تولیدکنندگان بتوانند از این امکان بهره‌مند شوند.

معاون توسعه مدیریت و منابع گمرک ایران در مورد درآمد مالیات بر ارزش افزوده نیز خاطرنشان کرد که در این مدت ۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان نیز مالیات ارزش افزوده واردات وصول شده که شامل ۲ بخش سهم شهرداری‌ها و مالیات ارزش افزوده بوده است.

این مقام مسئول در پایان تاکید کرد که به هیچ وجه در بخش ضمانت‌نامه‌های بانکی که دریافت می‌شود، مطالبات معوق یا تأخیری ندارند و این ضمانت‌نامه‌ها توسط بانک تضمین می‌شوند که عملاً به صورت نقد بوده، ولی مدت‌دار هستند.

.

منبع: farsnews

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر