;
coinex

کاهش 10 درصدی قیمت گوشی به دنبال کاهش نرخ ارز

کاهش نرخ ارز، کاهش قیمت گوشی را به دنبال داشت. آنگونه که گفته شده قیمت انواع گوشی چیزی حدود 10 درصد کاهش یافته است.

به گزارش تکراتو، بازار گوشی تلفن همراه به بسته‌ی جدید ارزی دولت و کاهش نرخ ارز آزاد واکنش نشان داده است. اعلام سیاست‌های ارزی دولت منجر به کاهش 400 تومانی نرخ دلار در بازار آزاد شد و قیمت دلار به 9 هزار و  400 تومان رسید. این موضوع باعث شد تا کاهش قیمت گوشی هم اتفاق افتد.


بیشتر بخوانید: شرکت های وارد کننده تلفن همراه ۴۵ میلیارد تومان تخلف کرده‌اند!


کاهش قیمت گوشی به دنبال کاهش نرخ ارز

با کاهش نرخ ارز قیمت گوشی هم کاهش یافت. به عنوان مثال گوشی آیفون ایکس 256 که تا دیروز 14 میلیون و 800 هزار تومان قیمت داشت، به 13 میلیون و 200 هزار تومان رسید. قیمت این گوشی پیش از این حتی به 17 میلیون تومان هم رسیده بود. قیمت گوشی A5 سامسونگ هم که 3 میلیون تومان بود اکنون 2 میلیون و 700 هزار تومان است. با توجه به قیمـت‌های جدید و قدیم به نظر می رسد که قیمت‌ها در بازار موبایل 10 درصد کاهش یافته است.


بیشتر بخوانید: قیمت گوشی در بازار ایران بالا می‌رود؛ دلار ۴۴۰۰ تومانی به واردات موبایل اختصاص نخواهد یافت


بازار موبایل وابستگی زیادی به نرخ ارز دارد و متناسب با هر میزان افزایش یا کاهش نرخ ارز تغییر می‌کند.  البته معمولا با افزایش نرخ دلار، فروشنده‌ها تمایلی به فروش ندارند، زیرا می‌دانند که باید در ادامه همان جنس را با قیمت بیشتری بخرند و جایگزین کنند. اما اگر قیمت دلار کاهش یابد، تمایل بیشتری به فروش پیدا می‌کنند.

در پایان باید گفت که در شرایط فعلی گوشی‌های دارای گارانتی‌های شرکتی، کمیاب هستند و حتی با یک میلیون تومان اختلاف قیمت به فروش می‌رسند. برای مثال گوشی  S9 128سامسونگ 10 میلیون و 100 هزار تومان قیمت‌گذاری می‌شود اما همین گوشی با گارانتی دیگری یک میلیون تومان ارزان‌تر است.

 

بیشتر بخوانید:

.

منبع: farsnews

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    چرا دروغ میگید .ما خواستیم خرید کنیم هیچ ارزون نشده گرون ترهم شده واقعا واسه این دولت هچل هفت متاسفم

    پاسخ