;
coinex

پرسپولیس با چه تیم های مطرح باشگاهی در دنیا بازی کرده است ؟

پرسپولیس با تیم های خارجی زیادی درتاریخ فوتبال خود بازی کرده است . از مهم ترین تیم های باشگاه های خارجی می توان به بایرن مونیخ و چلسی و منچستر یونایتد اشاره کرد.

باشگاه پرسپولیس یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین باشگاه‌های ایران و آسیا بوده که مسابقات زیادی را با تیم‌های مختلف خارجی انجام داده است.

بازی های بین المللی پرسپولیس

در ادامه این مطلب نگاهی به بازی های بین المللی پرسپولیس با تیم های مطرح دنیا خواهیم داشت :

  • شکست در اولین مسابقه با تیم اروپایی

در 23 آذرماه سال 1347 اولین دیدار دوستانه این باشگاه با یک تیم اروپایی برگزار شد . در آن مسابقه تک گل تیم پرسپولیس  را اصغر ادیبی به ثمر رساند و بازی 3 بر 1 به نفع نفتیانیک باکو به پیایان رسید.

  • مساوی در برابر ستارگان هامبورگ

5 اردیبهشت ماه سال 1350 تیم هامبورگ با تمامی ستارگان خود به ایران سفر کردند تا دیداری با تیم پرسپولیس را برگزار کنند . در این مسابقه بزرگ و حساس تیم پرسپولیس موفق به گرفتن تساوی شد . گل های این دیدار توسط همایون بهزادی و صفر ایرانپاک زده شد و در پایان این مسابقه تیم هامبورگ درخواست جذب ابراهیم آشتیانی را داشت که با مخالفت این بازیکن روبه رو شدند و آشتیانی به آلمان نرفت .این مسابقه در پایان 2-2 به پایان رسید .

  • شکست سنگین ارتش بحرین در برابر سرخ پوشان

در سال 1350 بازی در مقابل ارتش بحرین ، یکی از رویارویی های پرسپولیس در برابر یکی از تیم های خارجی بود. در این بازی ارتش بحرین متحمل شکست سنگینی شد و نتیجه این مسابقه 9 بر0 به نفع این باشگاه به پایان رسید .

  • مساوی خاطره انگیزسرخ پوشان

یکی از خاطره انگیز ترین بازی های بین المللی پرسپولیس برای طرفداران قدیمی این باشگاه ، بازی با تیم باشگاهی خارجی استوا بخارست رومانی است . در سال 1350 این مسابقه پرخاطره برگزار شد و نتیجه بازی با گلزنی کلانی مساوی یک بر یک به پایان رسید .

  • مساوی خاطره انگیز در امجدیه

در خرداد ماه سال 1354 تیم بزرگ منچستریونایتد برای بازی با این باشگاه به تهران سفر کرد . این بازی در ورزشگاه امجدیه بعد از شکست تیم ملی ایران در برابر این باشگاه خارجی برگزار شد . نتیجه بازی مساوی رقم خورد و تک گل بازی باشگاه را علی پروین از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند . این مسابقه یکی از مسابقات حساس اون دوره یاد شده و هیچ گاه از یاد بازیکن های اون دوران مخصوصا علی پروین پاک نخواهد شد و همیشه از آن در همه جا یاد خواهند کرد .

  • تساوی با آبی پوشان لندن

اردیبهشت ماه سال 1357 در یک دیدار دوستانه در برابر تماشاگران ورزشگاه آزادی تیم مطرح باشگاه های اروپایی چلسی در برابر تیم پرسپولیس مساوی گرفت . در پایان لیگ انگلیس ، آبی پوشان لندن برای برگزاری بازی های دوستانه با تیم استقلال و تیم ملی و این باشگاه به ایران سفر کرده بودند . تک گل اولین مسابقه دوستانه را ایرج سلیمانی به ثمر رساند . چلسی در این بازی های دوستانه موفق به کسب دو مساوی و یک برد از تیم استقلال شد .

  • باخت در روز خدافظی عابدزاده از فوتبال

در 23 دی ماه سال 1384 تیم پرستاره بایرن مونیخ با همه ستارگان خود برای بازی دوستانه به ایران سفر کرده بودند و یکی از مهم ترین بازی های بین المللی پرسپولیس را رقم زد. نتیجه این بازی 2 بر 1 یه نفع بایرن مونیخ به پایان رسید . پرسپولیس در این دوران در سخت ترین شرایط دوران باشگاهی خود بود که در نهایت در پایان لیگ عنوان نهم جدول را کسب کرد . در این بازی علی انصاریان از روی نقطه پنالتی تنها گل این باشگاه را به الیورکان  در ورزشگاه صدهزار نفری آزادی زد . دروازه بان آماده فوتبال ایران در هفته های آخر لیگ آزادگان با پیراهن تیم محبوب خود برای همیشه از دنیای فوتبال خدافظی کرد.

عابدزاده به دلیل بیماری ناخواسته خود نتوانست در پاییز سال 80 بازی کند اما سال 84 در یک بازی دوستانه و باشکوه در برابر میلیون ها ایرانی در ورزشگاه آزادی رسما از دنیای حرفه ای فوتبال خود خدافظی کرد . او با بدرقه دروازبان بایرن مونیخ از زمین بیرون رفت و بازدن دور افتخار برای همیشه از دنیای فوتبال خداحافظی کرد .

پایان رپورتاژ آگهی./

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر