;
coinex

پوشش تلویزیونی رقابت تور دو فرانس 2018 با فناوری واقعیت افزوده (AR) [تماشا کنید]

تور دو فرانس 2018 در شبکه TV2 کشور دانمارک همراه با جلوه‌ای جدید از پخش زنده تلویزیونی همراه بوده است. آنها از تکنولوژی واقعیت افزوده (AR) بهره گرفته‌اند. تکنولوژی که پتنت آن به نام شرکت vizrt دانمارک ثبت شده است.

استودیوی جدید شبکه تلویزیونی TV2 دانمارک در اقدامی غیرمنتظره با بهره‌گرفتن از تکنولوژی واقعیت افزوده و چند مجری، پوشش و تجزیه و تحلیل رقابت‌های دوچرخه‌سواری تور دو فرانس را به مخاطبین خود ارائه می‌دهد.

آنچه رویداد دوچرخه‌سواری تور دو فرانس 2018 را جالب توجه‌تر کرده است، کیفیت پخش زنده استودیو TV 2 SPORT دانمارک است. این استدیوی تازه طراحی شده، ابزاری جدید را برای مجریان پخش زنده مهیا کرده تا این رویداد ورزشی مطرح 21 ساعته را با جزئیات بیشتری تشریح کنند. برای شکل‌دهی این پخش زنده آنها از فناوری شرکت Vizrt که در زمینه گرافیک سه‌بعدی ریل‌تایم، استفاده کرده‌اند.

در این شوی ورزشی تلویزیونی، آنها تکنولوژی‌های تجسم داده، واقعیت افزوده یا Augmented Reallity نمایشگر لمسی و مجموعه گرافیک‌ مجازی را با یکدیگر ترکیب کرده‌‌اند تا تجربه یک رویداد زنده تلویزیونی و ترکیبی یکپارچه از فناوری‌های روز دنیا را به مخاطبان و نیز اجراکنندگان برنامه ارائه دهند. کلاس بوگهولت (Klaus Bøgeholdt)، مدیر این پروژه در استدیوی TV 2 SPORT می‌گوید:

کارکردن با گرافیک‌های مجازی برای ما چیز تازه‌ای است. ما سا‌ل‌هاست که از تکنولوژی واقعیت افزوده (AR) استفاده می‌کنیم، اما ساخت یک پس‌زمینه مجازی در کنار عناصر فیزیکی در این استودیو، چالش جذابی برای ما بوده است.


بیشتر بخوانید: تکنولوژی واقعیت افزوده (Augmented reality) چیست؟


نسبت به سال گذشته فضایی که به پخش زنده تور دو فرانس اختصاص داده شده، نصف شده است. اما با استفاده از گرافیک مجازی که توسط آخرین فناوری شرکت Vizrt ساخته شده، برای مخاطبی که به تماشای برنامه نشسته است، فضا استودیو نسبت به حالا معمولی بزرگ‌تر به نظر می‌رسد.

برای ساخت این استودیو جدید، شبکه TV2 با کمپانی طراحی زومر لارسن (Sommer Larsen) در نیبورگ در طول سه هفته همکاری کرده است. پروژه‌ای که در ماه مارس 2018 آغاز شد. طراحی و ساخت نماهای مجازی تنها کمتر از دو ماه به طول انجامید.

تور دو فرانس
پخش زنده رقابت‌های دوچرخه‌سواری تور دو فرانس 2018 از شبکه تلویزیونی TV2 کشور دانمارک با استفاده از تکنولوژی واقعیت افزوده همراه بوده است. کارشناسان برنامه با این تکنولوژی گفته‌های خود را برای مخاطبین ملموس‌تر کرده‌اند. (اعتبار : Danish TV2 Channel)

این پخش زنده به طور همزمان از عناصر مجازی بهره می‌گیرد. شرکت Vizrt برای این کار از سیستم اجرای موتور ویز (Viz) برای ساخت پس‌زمینه مجاری،‌ یک موتور ویز برای میز نمایشگر لمسی و یک موتور ویز دیگر برای اجرای عناصر واقعیت مجازی استفاده کرده است. گرافیک تمام صفحه این کانال، استفاده وسیع از موتور ویز را میسر کرده است. کنترل این موتورها بر عهده ویز پایلت (Viz Pilot) است؛ یک سیستم الگوپایه که به خبرنگاران اجازه میدهد حجم عظیمی از گرافیک‌های زنده را تولید، مدیریت و اجرا کنند. بوگهولت می‌گوید:

چندین سال است که از گرافیک واقعیت افزوده استفاده می‌کنیم. اما ساخت یک پس‌زمینه مجازی در این استودیو که با عناصر فیزیکی ما در ارتباط است چالش جدیدی است. من فکر می‌کنم که گرافیک مجازی وقتی با سینوگرافی فیزیکی تلفیق شود می‌تواند کارهای ویژه‌ای انجام دهد.

وقتی این دو عنصر، یعنی سینوگرافی فیزیکی و گرافیک مجازی با هم به طور همزمان اجرا شوند، سخت است که بگوییم آنچه روی صفحه تلویزیونی می‌بینیم، کدام بخشش فیزیکی و کدام بخشش مجازی است. من گمان می‌کنم آنچه امسال ارائه کردیم چیز منحصر به فردی است که از تلفیق دو جهان متفاوت حاصل شده است.


بیشتر بخوانید : نگاهی به تکنولوژی های استفاده شده در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه


این مدیر شبکه TV2 دانمارک در ادامه گفت:

میز آنالیز واقعیت افزوده (AR) ما در حقیقت امسال برای پوشش رقابت‌های جام جهانی 2018 توسعه داده شده بود. بلافاصله متوجه شدم که برای کارشناسان پخش زنده کار کردن با یک ابزار واقعیت افزوده چقدر جالب است. آنها به سادگی می‌توانند آنچه را که در حال توضیح‌ دادنش هستند، نشان دهند.

همچنین مخاطبین برنامه نیز جدا از شنیدن صحبت‌های کارشناس برنامه می‌توانند آنچه او می‌گوید را مشاهده کنند. من این ایده را مطرح کردم که می‌توانیم این تکنولوژی را برای پخش زنده رقابت‌های دوچرخه‌سواری تور دو فرانس 2018 با تغییراتی بهینه همراه کنیم.

شرکت Vizrt هم اکنون از بیش از 100 کشور در سراسر دنیا مشتری دارد و در زمینه‌های گرافیک سه‌بعدی ریل‌تایم، اتوماسیون استودیو، آنالیز رقابت‌های ورزشی و تولید ابزار صنعتی با اهداف رسانه‌ای و صنعتی، یکه‌ تاز بازار به شمار می‌رود.

اگر می‌خواهید درک بهتری از نحوه استفاده تکنولوژی‌ واقعیت افزوده در تلویزیون TV2 دانمارک بدست آورید، پیشنهاد می‌‌کنیم ویدیوی زیر را مشاهده کنید.

بیشتر بخوانید :

منبع : digitalstudiome

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر