;
coinex

افزایش تعداد خودروهای ناقص در کارخانه ها تا 70 هزار دستگاه

تعداد خودروهای ناقص در کارخانه ها به 70 هزار دستگاه رسید. نبود قطعات لازم باعث شده تا صنعت خودروسازی با مشکلاتی رو به رو شود.

به گزارش تکراتو، دبیر انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی اعلام کرده که تعداد خودروهایی که به دلیل کسری قطعات به صورت ناقص تولید و در کف کارخانه‌های سازنده متوقف شده‌اند به حدود ۷۰ هزار دستگاه رسیده است. آرش محبی‌نژاد در ادامه اعلام کرد که متاسفانه خودروسازان از پرداخت مطالبات قطعه‌سازان ناتوان هستند و این امر باعث شده تا در تامین نقدینگی قطعه‌سازان و تولید قطعات مشکلاتی به وجود آید.

افزایش تعداد خودروهای ناقص در کارخانه ها

محبی نژاد در ادامه اعلام کرد که در هفته‌های اخیر تعداد قطعاتی که قطعه‌سازان نتوانسته‌اند تولید کنند بیشتر شده است. به گفته وی یک خودرو دارای بیش از ۳۰۰۰ هزار نوع قطعه است که در صورت کمبود حتی یکی از این قطعات، خودرو امکان تولید ندارد.

دبیر انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی در مورد شرایط بد قطعه‌سازان در هفته‌های اخیر سخن گفت و بیان نمود که  ناتوانی خودروسازان در پرداخت مطالبات قطعه‌سازان باعث شده تا مشکلات افزایش یابند.

اقدامات لازم برای رفع مشکلات صنعت خودروسازی

محبی نژاد اعلام کرد که برای رفع مشکلات صنعت خودروسازی و کاهش تعداد خودروهای ناقص در کارخانه ها اقداماتی صورت گیرد. وی در ادامه به سه اقدام مهم اشاره کرد:

اولین اقدام

پرداخت تسهیلات ۱۰ هزار میلیارد تومانی به هر یک از شرکت‌های بزرگ خودروسازی تا بتوانند مطالبات خود را به قطعه‌سازان پرداخت کنند.

دومین اقدام

عرضه مواد اولیه کافی با قیمت مناسب مانند فولاد، فلزات رنگین و محصولات پتروشیمی به آنها.

سومین اقدام

آزادسازی قیمت خودرو و واقعی شدن قیمت قطعات تحویلی به خودروسازان.

محبی نژاد در ادامه‌ی صحبت‌هایش در مورد اقدامات لازم برای کاهش مشکلات صنعت خودروسازی اعلام کرد که در حال حاضر خودروسازان قطعات خریداری شده از قطعه‌سازان را با نرخ ارز ۳۲۰۰ تومانی سابق قیمت‌گذاری می‌کنند در حالیکه قطعه‌سازان ارز مورد نیاز را به نرخ‌ آزاد تامین می‌کنند.

دبیر انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی در پایان گفت که امیدوار است در تعطیلات تابستانی یک هفته‌ای خودروسازان و قطعه‌سازان، بخشی از خودروهای ناقصی که کسری قطعات دارند تکمیل شوند.

 

بیشتر بخوانید:

.

منبع: iranjib

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر