;
coinex

جنگنده پنهانکار سوخو-57 به هوش مصنوعی مجهز خواهد بود

توان جنگنده‌های نسل پنجم سوخو-57 با هوش مصنوعی ارتقا پیدا می‌کند و این جت‌ها یک قدم به جنگنده‌های بدون سرنشین نسل آینده نزدیک‌تر می‌شوند. یک منبع موثق به اسپوتنیک گفته است که برنامه‌هایی برای تجهیز هواپیماهای جنگی سوخو-57 با سامانه‌های هوش مصنوعی وجود دارد که آن را به هواپیمای بدون سرنشین نسل ششم نزدیک می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک، بنا به قراردادی که چهارشنبه هفته جاری در گردهمایی تکنیکی نظامی سال ۲۰۱۸ در منطقه کوبینکا خارج از مسکو امضا، شرکت هوافضای روسی سوخو، باید دو فروند جنگنده سوخو ۵۷ را به ارتش روسیه تحویل دهد. سوخو ۵۷ در سال ۲۰۱۰ اولین پرواز آزمایشی خود را با موفقیت به انجام رساند. این منبع در ادامه به اسپوتنیک گفته است که این جنگنده چند منظوره، دارای سامانه‌های دید، هدایت و کنترل کاملا اتوماتیک موشک خواهد بود.


بیشتر بخوانید: جنگنده ایرانی کوثر همان اف-۵ آمریکا‌ است


پیش از این، یوری اسیوسر، رئیس شرکت روسی، یونایتد ایرکرفت کورپوریشن گفته بود که دو جنگنده سوخو-۵۷ به سوریه فرستاده شدند و با موفقیت تمام وظایف خود را انجام دادند. سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه، بعدا گزارش داد که آزمایش موشک‌های کروز پیشرفته با استفاده از جت جنگنده سوخو- ۵۷ انجام گرفته است.

اخبار و مقالات دنیای تکنولوژی نظامی را با تکراتو دنبال کنید.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: sputniknews

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر