;
coinex

تلگرام 4.9.1 منتشر شد ؛ تهیه نسخه پشتیبان و تنظیمات جدید نوتیفیکیشن در جدیدترین آپدیت تلگرام

تلگرام 4.9.1 منتشر شده است و قابلیت‌های جدیدی را اعم از نسخه پشتیبان و استثنائات نوتیفیکشن برای این پیام‌رسان به ارمغان آورده است. در این نوشتار آخرین نسخه تلگرام را مورد بررسی قرار می‌دهیم تا ببینیم جدیدترین آپدیت آن چه ویژگی‌هایی دارد.

در آخرین نسخه ارائه شده توسط تلگرام این قابلیت وجود دارد که برای تنظیمات نوتیفیکشن موارد استثناء لحاظ کنید. به علاوه در تلگرام 4.9.1 بهبود عملکرد تلگرام پاسپورت را شاهد هستیم. همچنین باید به آخرین نسخه تلگرام دستکتاپ (v1.3.13) نیز اشاره کرد که امکان جدیدی به آن افزوده شده است.

ویژگی آپدیت جدید تلگرام

در آخرین نسخه تلگرام دسکتاپ می‌توانید به طور کامل از همه محتواهای تلگرام خود نظیر تاریخچه چت‌ها، گروه‌ها و کانا‌ل‌ها به صورت فرمت‌های HTML و JSON پشتیبان تهیه کنید. ویژگی‌های جالبی هستند،‌ اینطور نیست؟!

تغییرات نسخه تلگرام 4.9.1 به قرار زیر است :

  • افزوده شدن بخش”Exceptions” در تنظیمات نوتیفیکیشن که بوسیله آن می‌توانید فهرستی از چت‌هایی با نوتیفیکیشن شخصی‌سازی شده تهیه کنید.
  • در نسخه بروزرسانی جدید تلگرام قابلیت “تلگرام پاسپورت” انواع بیشتری از داده‌ها نظیر نسخه‌‌های ترجمه شده از مدارک را پشتیبانی می‌کند.
  • برای محافظت بهتر از داده‌های تلگرام پاسپورت، الگوریتم هش کردن (hashing) پسوورد بهبود پیدا کرده است.
  • با استفاده از آخرین بروزرسانی نسخه دسکتاپ تلگرام (1.3.13) امکان بک‌آپ‌گیری از چت‌های تلگرام بوجود آمده است.

برخلاف اکثر بروز‌رسانی‌های قبلی تلگرام، آپدیت جدید مجموعه‌ای از قابلیت‌های جدید در نسخه موبایل و نرم‌افزار دسکتاپ را در برگرفته است. در ابتدا به سراغ تغییرات جدید موجود در نسخه اندروید می‌رویم.

تلگرام 4.9.1

در بخش تنظیمات نوتیفیکیشن‌ها، درست زیر قسمت Importance می‌توانید گزینه جدید به نام “Exceptions” را مشاهده کنید. با انتخاب این گزینه فهرستی از افراد و گروه‌هایی باز می‌شود که با آنها در ارتباط هستید و گفتگو می‌کنید. به طور پیش‌فرش در زیر نام هر یک از آنها “Unmuted” (غیربی‌صدا) را مشاهده می‌کنید.

با لمس هر یک بخش جدیدی برای فعال‌سازی نوتیفیکیشن‌ها باز می‌شود. می‌توانید همه آنها را با یکدیگر به مدت 1 ساعت یا 2 روز بی‌صدا کنید. یا اینکه می‌توانید برای هر کدام در پنجره‌ای جدید به طور کاملا شخصی‌سازی شده، صداها، ویبره، پاپ‌آپ و تنظیمات تماس صوتی را مشخص کنید.


بیشتر بخوانید : تلگرام پاسپورت چیست ؛ هر آنچه از پاسپورت مجازی تلگرام می‌دانیم!


در تلگرام 4.9 شاهد معرفی قابلیت جدیدی به نام تلگرام پاسپورت بودیم. در آپدیت جدید تلگرام 4.9.1 این قابلیت نیز با بهبود همراه بوده است. نه تنها الگوریتم هشینگ آن برای بهبود امنیت ارتقا یافته، بلکه داده‌هایی را که می‌تواند ذخیره کند نیز بهبود پیدا کرده‌اند. تلگرام پاسپورت اکنون اسامی را در زبان‌های اصلی و نیز انواع اضافی مدارک نظیر نسخه ترجمه شده را پشتیبانی می‌کند.

تلگرام دسکتاپ
قابلیت‌های جدید تلگرام دستکتاپ

در نسخه v1.3.13 تلگرام ابزار جدیدی برای ذخیره‌سازی چت‌ها تعبیه شده است. برای این کار به settings برنامه بروید، پایین در نزدیکی گزینه‌های Privacy and Security می‌توانید گزینه جدید Export Telegram Data را مشاهده کنید. این قسمت جدید هم در ویندوز و هم در لینوکس افزوده شده است.

اگر نتوانستید آن را پیدا کنید می‌توانید از گیف بالا کمک بگیرید. به سادگی می‌توانید از فایل‌هایی که مدنظر دارید با این قابلیت حتی با فرمت‌های HTML و JSON نیز نسخه پشتیبان تهیه کنید.

در آپدیت جدید تلگرام نکات منحصر به فرد جدیدی اضافه شده‌اند که توان این پیام‌رسان را افزایش و گستره بیشتری از نیازهای کاربر راپوشش می‌دهد. می‌توانید به روزرسانی جدید تلگرام را از گوگل پلی دریافت کنید.

اما اگر جزئی‌تر به سراغ نسخه جدید تلگرام دسکتاپ برویم. همانطور که تاکنون اشاره کردیم با استفاده منوی Export Telegram Data می‌توانید چت‌ها، کانال‌ها و گروه‌‌ها خود را ذخیره کنید. به علاوه این مورد بخصوص تم مخصوص شب جدید به تلگرام دسکتاپ نسخه ١.٣.١٣ افزوده شده است.

شخصی‌سازی و تغییر قالب‌ها به نحو موثرتری در نسخه جدید اعمال می‌شود. از تلگرام پاسپورت هم گفتیم که الگوریتم هش کردن گذرواژه آن بهبود یافته و از داده‌ها، که انواع بیشتری از آنها را نیز پشتیبانی کرده و به نحو امن‌تری محافظت می‌کند.

پیشنهاد سردبیر:

.

منبع: telegram

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر