;
coinex

برای تعیین قیمت خودرو نوع ارز خودروسازان و قطعه سازان باید مشخص شود

نوع ارز خودروسازان و قطعه سازان باید مشخص شود. شورای رقابت خواهان تعیین تکلیف نوع ارز است تا قیمت خودروها مشخص شود.

به گزارش تکراتو، محسن بهرامی ارض‌اقدس اعلام کرده که نوع ارز خودروسازان و قطعه سازان باید مشخص شود زیرا از این طریق قیمت خودروها نیز مشخص می‌شود.

وی در مورد موضوع قیمت‌گذاری خودروهای کمتر از 45 میلیون تومان اعلام کرد که این موضوع پیش از نوسان‌های اخیر نرخ ارز مطرح شده بود که آن زمان با احتساب مواردی چون هزینه‌های سربار ناشی از افزایش قیمت حامل‌های انرژی و هزینه‌های کارگری، در مجموع با حدود ۸ درصد افزایش قیمت موافقت شد.


بیشتر بخوانید: افزایش تعداد خودروهای ناقص در کارخانه ها تا ۷۰ هزار دستگاه


تعیین نوع ارز خودروسازان و قطعه سازان

این کارشناس اقتصادی ادامه داد که شرایط بازار بسیار متفاوت است و با وجود مسائلی همچون بلاتکلیفی نوع ارز قطعات و لوازم‌یدکی، ممنوعیت واردات خودرو و شفاف نبودن مسائل مربوط به خودروهای خارجی که در داخل مونتاژ می‌شوند، باید یک بار دیگر موضوع خودرو در شورای رقابت مطرح شود.

وی تاکید کرد که بررسی این موضوع ابتدا نیاز به جمع‌آوری اطلاعات کافی دارد و ادامه داد که اگر دولت قبول کند که ارز موردنیاز با نرخ رسمی ارائه شود، خودروسازان نیز قول داده‌اند که دیگر به‌دنبال افزایش قیمت‌ها نباشند.

وی یادآور شد که شرایط فعلی خودروسازان و قطعه‌سازان، از نظر اشتغال بسیار مهم است و دولت و وزارت صنعت، معدن و تجارت به اهمیت آنها کاملا واقفند و توجه دارند، اما بسته اخیر ارزی موضوعات جدیدی را در کشور مطرح کرده و دولت مشغول برنامه‌ریزی برای هر یک از آنها مطابق اولویت‌بندی است.

به گفته این کارشناس، نمایندگان شورای رقابت خواهان تعیین تکلیف هرچه سریع‌تر نرخ ارز قطعات و لوازم‌یدکی خودروها هستند. نوع ارز خودروسازان و قطعه سازان باید تعیین شود تا سودهای کلان به جیب دلالان و واسطه‌ها نرود.

 

بیشتر بخوانید:

.

منبع: iranjib

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر