;
coinex

5 دلیل برای تماشای هزارپا ؛ بهترین و پرفروش فیلم 97 ایران در ژانر کمدی

فیلم سینمایی هزارپا با فروشی در حدود 35 میلیارد تومان؛ عنوان بهترین و پرفروش ترین فیلم سال 97 را به خود اختصاص داده است. در این نوشته به مرور پنج دلیلی خواهیم پرداخت که آن را به محبوب‌ترین فیلم کمدی این روزهای سینمای ایران تبدیل کرده است.

فیلم‌ هزارپا اثری است در ژانر کمدی که تاکنون (هفته اول شهریور 97) با فروشی بیش از 34 میلیارد تومان، با اختلاف بسیار نسبت به فیلم مصادره (با فروش 16 میلیارد تومان) عنوان پرفروش ترین فیلم 97 را به خود اختصاص داده است. این فیلم در سال 1396 ساخته شده و کارگردانی آن نیز توسط ابوالحسن داوودی صورت گرفته است.

رکوردهای هزارپا ؛ پرفروش ترین فیلم 97 در ژانر کمدی

هزارپا در اواسط تیرماه سال 97 در فهرست اکران سینماهای ایران قرار گرفت و به سرعت به شکستن رکوردها پرداخت. از جمله رکوردهای این فیلم می‌توان به مواردی مانند پرمخاطب ترین فیلم دهه 90 با 3 میلیون تماشاگر، تبدیل شدن به اولین فیلم سینمایی با 30 میلیارد تومان فروش و رکورد بیشترین فروش روزانه با 1.2 میلیارد تومان اشاره کرد که آن را در رده بهترین و پرفروش ترین فیلم های 97 ایران قرار داد. در ادامه به مرور دلایلی خواهیم پرداخت که که فیلم هزارپا را به پرفروش ترین و تماشایی ترین فیلم کمدی سال 97 ایران تبدیل نموده است.

1. بازگشت ابوالحسن داوودی به سینمای کمدی پس از 16 سال

ابوالحسن داوودی پیش از این با ساخت آثاری مانند جیب برها به بهشت نمیروند، من زمین را دوست دارم و نان، عشق و موتور 1000 قابلیت‌های خود در ژانر کمدی را به نمایش گذاشته و ثابت کرده بود که توانایی ساخت آثاری که هم مورد توجه مخاطب قرار گرفته و هم از ارزش هنری برخوردار باشد را دارد.

5 دلیل برای تماشای هزارپا ؛ بهترین و پرفروش فیلم 97 ایران در ژانر کمدی

فیلم هزارپا نیز گرچه مورد تحسین منتقدان قرار نگرفته اما از لحاظ کیفیت ساخت و فیلمنامه اختلاف چشمگیری با کمدی‌های ساخته شده در چند سال اخیر دارد و توانسته عنوان پرفروش ترین فیلم 97 ایران را به خود اختصاص دهد.

2. همکاری جواد عزتی و رضا عطاران

همبازی شدن جواد عزتی و رضا عطاران که هر دو در زمره محبوب ترین بازیگران کمدی فعلی سینمای ایران هستند، اولین نکته‌ای است که حس کنجکاوی تماشاگران را به خود جلب نموده و موجب حضور آنها در سال سینما می‌گردد. این دو بازیگر با جنس بازی نزدیک به هم موفق به خلق  زوج کمدی جذابی شده‌اند.

5 دلیل برای تماشای هزارپا ؛ بهترین و پرفروش فیلم 97 ایران در ژانر کمدی

زوجی عیاش و بی‌خیال که نه تنها در هنگام ادای دیالوگ‌های طنز، بلکه در تمامی لحظاتی که در مقابل دریچه دوربین قرار دارند، با رفتار و میمیک خود بیننده را وادار به خنده می‌کنند. نقطه قوت زوج عطاران/عزتی نیز صمیمیت و شیرینی ذاتی این دو بوده که موجب برقراری ارتباط سریع با تماشاگر شده و فراموش کند که در حال تماشای یک فیلم است! اما اگر این دو نقش به دو بازیگر دیگر سپرده می‌شد، به احتمال بسیار زیاد از شیرینی و جذابیت فیلم کاسته می‌شد و همین نکته یکی از دلایل تماشای فیلم هزارپا به حساب می‌آید.

3. پرداخت مناسب موضوعی جذاب

فیلم‌های قبلی ابوالحسن داوودی ثابت کرده بودند که این کارگردان روایت داستان به ویژه در ژانر کمدی را به خوبی آموخته است. او در جدیدترین اثر خود نیز سعی نموده تا با انتخاب سوژه‌ای جذاب، داستانش را ساده و پرکشش تعریف نماید.

5 دلیل برای تماشای هزارپا ؛ بهترین و پرفروش فیلم 97 ایران در ژانر کمدی

دزدی، اتفاقی متوجه راز یک دختر شده و سعی می‌کند از این موقعیت سوء استفاده کند. تمام داستان حول و حوش همین محور شکل می‌گیرد. فیلم علی‌رغم زمان طولانی‌اش ریتم قابل قبولی دارد و بیننده را خسته نمی‌کند. داستان‌های فرعی آن به ویژه داستان داییِ رضا و مادرِ دوستش با بازی مهران احمدی و شهره لرستانی بانمک از آب درآمده. البته بقیه شخصیت‌های فرعی به خوبی آنها نیستند. شوخی فیلم با گروهک مجاهدین نسبتا خوب اما کوتاه است و ابتر می‌ماند و بار طنز تمام سکانس‌های مربوط به مجاهدین بر دوش رضا عطاران می‌افتد.

اگرچه حال و هوای فیلم ممکن است بیننده را یاد فیلم‌هایی مثل نهنگ عنبر ۲ و ضدگلوله بیاندازد اما کنش و واکنش‌های شخصیتهای فیلم به ویژه رضا عطاران در موقعیت‌ها متفاوت همچنان لحظات کمیک دیدنی و تا حدی غیرقابل پیش‌بینی‌ خلق می‌کند و همین امر سبب جذابیت هر چه بیشتر فیلم هزارپا می‌گردد.

4. اولین تجربه کمدی سارا بهرامی

سارا بهرامی را بیشتر با نقش‌های جدی به یاد داریم. او برای ایفای نقش زنی معتاد که زندگی خود را باخته، موفق به دریافت سیمرغ جشنواره فجر شده بود و هزار پا اولین تجربه او در این جنس از کمدی است.

5 دلیل برای تماشای هزارپا ؛ بهترین و پرفروش فیلم 97 ایران در ژانر کمدی

بهرامی در نقش خانم دکتری که بیش از حد ساده دل و رویایی‌ست روبروی رضای شارلاتان کم نمی‌آورد و در لحظاتی حتی بامزه تر از عطاران ظاهر می‌شود. هزارپا قطعا باعث می‌شود فیلمنامه‌های کمدی بیشتری به بهرامی پیشنهاد داده شود.

5. شانس اول شکستن رکود پرفروش ترین فیم سال 97 ایران

فیلم‌های کمدی عموما با استقبال بالای مخاطبان روبرو می‌شوند به گونه‌ای که در پایان هر سال شاهد چند فیلم کمدی هستیم که در صدر جدول پرفروش‌‌ترین فیلم‌های سال خودنمایی می‌کنند.

5 دلیل برای تماشای هزارپا ؛ بهترین و پرفروش فیلم 97 ایران در ژانر کمدی

در این بین کمدی‌هایی نیز هستند که با استفاده از فرمول‌های کهنه و رنگ و روباخته‌ی فیلم‌های پرفروش چند دهه قبل علی رغم هزینه های هنگفتی که برای تولید فیلم متحمل می‌شوند در گیشه شکست می‌خورند یا به ارقام پیش‌بینی شده نمی‌رسند. فیلم «هزارپا» اما با برخورداری از فاکتورهایی که در بالا به آنها اشاره کردیم توانایی کشاندن مخاطب به سینما حتی برای بار دوم و سوم را دارد و می‌تواند روی مخاطبانی که فیلم را دیده‌اند و آن را به اطرافیان توصیه می‌کنند حساب ویژه ای باز کند.

هنرپیشگان فیلم هزارپا ؛ پرفروش ترین کمدی سال 97 ایران

  • رضا عطاران
  • جواد عزتی
  • سارا بهرامی
  • مهران احمدی
  • شهره لرستانی
  • لاله اسکندری
  • امید روحانی
  • سپند امیر سلیمانی
  • امیر مهدی ژوله

خرید آنلاین بلیت فیلم هزارپا

اگر می‌خواهید دو ساعت فارغ از تمام مشکلات و دغدغه‌های روزانه اوقات شادی را سپری کنید، تماشای فیلم «هزارپا» را از دست ندهید. هم اکنون می‌توانید از لینک زیر به صورت آنلاین بلیت فیلم هزارپا را از سینما تیکت خریداری کنید:

خرید آنلاین بلیت فیلم هزارپا

 

منبع: سینماتیکت

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر