;
coinex

نگاه نزدیک ویدیویی به سونی اکسپریا XZ3 ؛ پرچمدار جدید ژاپنی‌ها در نمایشگاه IFA 2018

در این مطلب یک ویدیوی دیدنی نگاه نزیک به سونی اکسپریا XZ3 را برای شما آماده کرده‌ایم، پرچمدار جدید ژاپنی‌ها در نمایشگاه IFA 2018 برلین معرفی شد.

سونی اکسپریا ایکس زد 2 در ماه آوریل سال جاری میلادی راهی بازار شد و حقیقتا یک محصول عجیب در مقایسه با سایر گوشی‌های هوشمند سونی به شمار می‌آمد؛ زیرا محصولات این شرکت معمولا ظاهری تخت و عادی داشتند، اما اکسپریا XZ2 با قالب طراحی جدیدی به نام “آب” تولید شد. اکنون پنل پشتی این دستگاه ساختاری به مراتب گردتر از قبل به خود گرفته بود.

سونی اکسپریا XZ3

تنها با گذشت 5 ماه، اکنون غول تکنولوژی ژاپن در نمایشگاه IFA 2018 پرچمدار جدید خود با نام سونی اکسپریا XZ3 را معرفی کرده و در ادامه می‌خواهیم نگاه نزدیک‌تری به این محصول داشته باشیم. پس با تکراتو همراه باشید.

نگاه نزدیک به سونی اکسپریا XZ3

شاید بتوان گفت که سونی اکسپریا ایکس زد 3 در واقع همان چیزیست که از XZ2 نیز انتظار می‌رفت، پرچمدار جدید سونی اکنون به یک نمایشگر اولد مجهز شده که می‌توان آن را ویژگی اصلی این دستگاه قلمداد کرد. تلویزیون‌های سری براویا سونی که با پنل های اولد خود شهرت فراوانی دارند، اکنون وارد دنیای گوشی‌های هوشمند این شرکت شده‌اند.

سونی موفق شده با خمیده کردن لبه‌های نمایشگر گوشی XZ3 از حاشیه‌های اضافی اطراف صفحه نمایش این دستگاه بکاهد و به همین دلیل حالا این پرچمدار جدید ژاپنی‌ها علاوه بر ظاهر جمع و جورتر، نمایشگر 6 اینچی چشم نوازتری نیز دارد.

سونی موفق شده با خمیده کردن لبه‌های نمایشگر گوشی XZ3 از حاشیه‌های اضافی اطراف صفحه نمایش این دستگاه بکاهد و به همین دلیل حالا این پرچمدار جدید ژاپنی‌ها علاوه بر ظاهر جمع و جورتر، نمایشگر 6 اینچی چشم نوازتری نیز دارد.

همان‌گونه که اشاره شد تنها چند ماه از ارائه محصول قبلی شرکت سونی می‌گذرد و حالا نمی‌توان انتظار داشت که تغییرات فراوانی را در پرچمدار جدید این شرکت به لحاظ سخت افزاری مشاهده کنیم. چیپست پردازنده سونی اکسپریا XZ3 همچنان اسنپدراگون 845 بوده، همچنین حافظه رم 4 گیگابایتی و حافظه داخلی 64 گیگابایتی دیگر ویژگی‌هایی هستند که در این محصول نسبت به XZ2 تغییر نکرده‌اند.

تغییرات سخت افزاری این دستگاه دربخش دوربین و چند بخش کوچک دیگر خلاصه می‌شود؛ البته دوربین اصلی این محصول نیز همچنان همان دوربین 19 مگاپیکسلی پرچمدار قبلی است اما دوربین سلفی دستگاه به یک لنز 13 مگاپیکسلی ارتقا پیدا کرده است. انرژی مورد نیاز گوشی هوشمند جدید سونی نیز به وسیله یک باتری 3300 میلی‌آمپری تامین می‌شود که با توجه به کم مصرف‌تر بودن نمایشگر اولد این دستگاه، عمر باتری مناسبی را می‌توان از XZ3  انتظار داشت. اسپیکرهای استریو نیز ارتقا پیدا کرده تا انتقادی که به بلندی صدای اسپیکرهای XZ2 وارد بود، مرتفع شود.

تغییر مهم دیگر پرچمدار جدید سونی را می‌توان در نرم افزار این محصول جستجو کرد، زیرا اکسپریا XZ3 جزو معدود محصولاتی است که با اندروید 9 پای به صورت پیش فرض عرضه خواهد شد. طبیعتا تمام ویژگی ها و امکاناتی که در نسخه جدید سیستم‌عامل گوگل، از جمله بهبود هوش مصنوعی اندروید 9 پای، در رابط کاربری سونی اکسپریا XZ3  نیز وجود خواهند داشت.

اما سونی یک امکان اختصاصی نیز برای لبه‌های این محصول در نظر گرفته و برای فعال‌سازی آن کافیست دو مرتبه به لبه‌ی خمیده‌ی نمایشگر گوشی خود با انگشت شصت ضربه بزنید. بار این کار یک منو در نمایشگر دستگاه نمایش داده می‌شود که برنامه‌های بعدی احتمالی مورد نیاز شما را نمایش می‌دهد. این یکی از قابلیت‌های هوش مصنوعی اکسپریا XZ3  است.

البته ویژگی‌های هوش مصنوعی اکسپریا ایکس زد 3 به همینجا ختم نمی‌شود، شما هر زمان که گوشی خود را در حالت افقی و به سمت یک منظره یا سوژه‌ای خاص بگیرید، این محصول بدون فوت وقت و به صورت خودکار وارد برنامه‌ی دوربین خواهد شد و حتی می‌توان تنظیم کرد که بلافاصله نیز یک عکس ثبت کند.

البته ویژگی‌های هوش مصنوعی اکسپریا ایکس زد 3 به همینجا ختم نمی‌شود، شما هر زمان که گوشی خود را در حالت افقی و به سمت یک منظره یا سوژه‌ای خاص بگیرید، این محصول بدون فوت وقت و به صورت خودکار وارد برنامه‌ی دوربین خواهد شد

سایر امکانات معمولی که در گوشی‌های هوشمند سونی حضور دارند، در این محصول نیز بکار گرفته شده‌اند؛ امکاناتی نظیر فیلمبرداری فوق آهسته که در این محصول با رزولوشن 1080p امکان پذیر است و حتی موتور ویبره دینامیکی که همراه با اکسپریا XZ2 معرفی شده بود در XZ3 نیز به کار رفته است.

اما گوشی هوشمندی با این امکانات که برند مشهور سونی را نیز بر روی خود دارد، ارزان به دست نخواهد آمد. متاسفانه پرچمدار جدید سونی نیز جزو محصولات گران قیمت بازار گوشی‌های هوشمند محسوب می‌شود و برچسب قیمتی 900 دلاری دارد. اکسپریا XZ3 در روز 17 اکتبر روانه بازار خواهد شد که یعنی با اختلاف 6 ماه از XZ2 در بازار عرضه می‌شود. این استراتژی در عرضه، با توجه به عملکرد مشابه سایر شرکت‌ها از جمله وان پلاس و بلک بری شاید دیگر چندان عجیب نباشد.

اکنون از شما دعوت می‌کنیم ویدیوی جذاب نگاه نزدیک به سونی اکسپریا XZ3 را به تماشا بنشینید و سپس به ما بگویید که آیا پرچمدار جدید سونی انتظارات شما را برآورده می‌کند یا خیر؟

اخبار موبایل را با تکراتو دنبال کنید.

.

منبع: Android Authority

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر