;
coinex

اولین تبلت لوله شدنی دنیا توسط محققان ساخته شد

محققان دانشگاهی موفق شدند اولین تبلت لوله شدنی دنیا را بسازند. این تبلت جدید دارای یک نمایشگر ۷.۵ اینچی و مولتی تاچ است.

به گزارش تکراتو، محققان موفق شدند نوعی تبلت قابل لوله شدن بسازند که باز می‌شود و شبیه به یک تبلت معمولی به نظر می‌رسد. این تبلت MagicScroll نام دارد.

ساخت اولین تبلت لوله شدنی دنیا

تبلت لوله شدنیMagicScroll  دارای یک نمایشگر لمسی انعطاف پذیر است که دور یک بدنه سیلندری می‌چرخد و باز می‌شود و به یک نمایشگر مسطح تبدیل می‌گردد.

اولین تبلت لوله شدنی دنیا

نمونه اولیه این دستگاه توسط گروهی از محققان Human Medai Lab  در دانشگاه کویینز کانادا ساخته شده است. MagicScroll هنگام باز شدن به یک تبلت ۷.۵ اینچی تبدیل می‌شود. وضوح تصویر تبلت 2K  است و تصاویر و ویدئوها را با رنگ‌های زنده نمایش می‌دهد.

محققانی که این تبلت را ساخته‌اند، اعلام کردند که:

تبلت لوله شدنیMagicScroll  هنگام باز شدن یک تبلت ۷.۵ اینچی با نمایشگر مولتی تاچ و وضوح بالاست. نمونه اولیه این دستگاه به اندازه‌ای کوچک است که درون جیب قرار می‌گیرد و حمل و نقل آن آسان است.

با استفاده از این تبلت لوله شدنی امکان کنترل شبکه‌های اجتماعی و برقراری تماس صوتی وجود دارد. همچنین این تبلت امکان ضبط صدا را نیز فراهم می‌کند. این تبلت یک دوربین نیز دارد که به وسیله حرکات دست کنترل می‌شود.

محققان از اینکه بتوانند در آینده نسخه‌ای از این دستگاه را بسازند که به کوچکی یک قلم باشد و بتوان آن را در جیب لباس حمل کرد، امیدوارند.

.

منبع: dailymail

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر