;
coinex

آیا تعلل در اعلام قیمت جدید خودروها از سوی شورای رقابت عمدی است؟

شورای رقابت نسبت به اعلام قیمت جدید خودروها اقدام نمی‌کند و سکوت کرده است؛ دلیل این تعلل در اعلام قیمت‌های جدید خودرو مشخص نیست!

به گزارش تکراتو، بازار خودروی کشور بسیار آشفته است و با وجود اینکه هیچ خرید و فروشی در این بازار انجام نمی‌شود اما قیمت‌ها هر روز در حال افزایش است. به نظر می‌رسد که کنترل قیمت خودروها در بازار غیرممکن شده باشد. در این بین صحبت‌های شورای رقبات در مورد قیمت خودروها و افزایش قیمت آنها بی تاثیر نبوده است.


بیشتر بخوانید: صاحبان خودروهای جدید اجازه فروش خودروی خود تا یکسال را ندارند


تعلل شورای رقابت در اعلام قیمت جدید خودروها

شورای رقابت پیش از این در تیرماه سال‌جاری مجوز افزایش قیمت خودروهای زیر 45 میلیون تومان را تا سقف 7.1 درصد به خودروسازان داده بود اما قیمت خودروها بیشتر از این میزان افزایش یافته و بازار خودرو در نوسان به سر می‌برد.

اما نکته جالب اینکه این افزایش شدید قیمت خودروها در بازار با سکوت شورای رقابت همراه است. این شورا با این وجود و در این شرایط قیمت جدید خودروها را اعلام نمی‌کند و سکوت اختیار کرده است.

در آخرین روزهای مردادماه سال‌جاری، رضا شیوا، رئیس شورای رقابت، با شرکت در یک برنامه تلویزیونی خبر از بازنگری در قیمت محصولات تولید داخل داد. این صحبت‌های رئیس شورای رقابت باعث شد تا برخی نمایندگان مجلس از وی انتقاد کنند. زیرا به گفته آنها این صحبت‌ها در واقع چراغ سبز شورای رقابت برای افزایش قیمت‌ها بوده و باعث سوءاستفاده تعدادی از افراد شده است.


بیشتر بخوانید: به زودی ۴۰ هزار خودرو به بازار عرضه می‌شود


تشدید نوسانات بازار خودرو با تعلل در اعلام قیمت جدید خودروها

تعلل در اعلام قیمت جدید خودروها از سوی شورای رقابت باعث شده تا نوسانات قیمتی در بازار خودرو تشدید شود. یکی از اعضای شورای رقابت در زمینه تعلل شورای رقابت در اعلام قیمت‌های جدید اعلام نمود که این شورا برای قیمت‌گذاری خودروها فرمول مشخصی دارد و دارای متغیرهایی خاص است.

وی ادامه داد که زمانی که خودروسازان به این شورا مراجعه کرده و خواستار افزایش قیمت محصولات خود شدند، این شورا به بررسی درخواست آنان پرداخته و در نهایت از بانک مرکزی خواسته تا متغیرهای جدید را در اختیار این شورا قرار دهد تا شورا بر اساس این تغییرات، به قیمت‌های جدید دست یابد و آن را در اختیار خودروسازان قرار دهد.

 

این عضو شورای رقابت با اشاره به سخنان رئیس این شورا، احتمال افزایش قیمت خودرو را رد نکرد؛ اما دلیل این تعلل و بهانه در اعلام قیمت جدید خودروها را مرتبط با تاخیر بانک مرکزی در اعلام متغیرهای درخواستی این شورا دانست.

مشکلات بازار خودرو همچنان وجود دارد و هیچ مسئولی در فکر حل این مشکلات نیست. قیمت‌ها هم هر روز در حال افزایش است و نظارت و کنترلی بر قیمت‌ها صورت نمی‌گیرد. در چنین شرایطی فقط باید منتظر بود و دید که مسئولین مربوطه برای حل این مشکلات چه تصمیمی خواهند گرفت!

 

بیشتر بخوانید:

.

منبع: iranjib

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر