;
coinex

حمایت ظریف از رفع فیلتر توئیتر در ایران ؛ تاکید بر حضور کاربران واقعی

حمایت ظریف از رفع فیلتر توئیتر در راستای حضور گسترده‌تر کاربران ایرانی واقعی بوده است. این اقدام به گفته وزیر خارجه می‌تواند پادزهری در برابر حضور هماهنگ شده کاربران فیکی باشد که علیه ایران در این شبکه اجتماعی فعالیت می‌کنند.

به گزارش تکراتو و به نقل از ایسنا محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران، در مصاحبه با سایت اطلاع‌رسانی دولت (پاد) در پاسخ به این سوال که به نظر می‌رسد اگر توئیتر رفع فیلتر شود حضور گسترده تر مردم در این شبکه اجتماعی می‌تواند در حمایت از منافع ملی کشور موثر باشد، اتخاذ چنین تصمیمی را به مسئولان مربوطه ارجاع داد ولی خود معتقد است اگر حضور کاربران ایرانی در این شبکه اجتماعی گسترده باشد، پاسخ مناسبی به برخی حرکت داده خواهد شد.

حمایت ظریف از رفع فیلتر توئیتر به این دلیل است که او معتقد است برخی “حرکات علیه ایران” در این شبکه اجتماعی توسط “کاربران فیک” صورت می‌گیرد. وی در حمایت از رفع فیلتر این شبکه اجتماعی اذعان کرد :

احساس می‌کنم حضور گسترده‌تر کاربران واقعی ایرانی در این شبکه اجتماعی می‌تواند پادزهری در برابر حضور هماهنگ شده و بعضا فیک برخی از کاربران توئیتر که علیه ایران در این شبکه اجتماعی فعالیت می‌کنند، باشد. این تصمیمی است که مسئولان ذیربط باید بگیرند.

من با توجه به نوع رفتاری که کاربران مختف در کشورهای مختلف در این شبکه اجتماعی دارند احساس می‌کنم حضور گسترده کاربران ایرانی می‌توانست برخی حرکاتی که در توئیتر علیه ما می‌شود را بیشتر پاسخ دهد.

ظریف
محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران

وزیر امور خارجه در ادامه بیان کرد که بیشتر حضور ایرانی‌ها در تویئتر متعلق به کسانی است که با “ما” رابطه خوبی ندارند. ظریف با اشاره به هدایت شدن این افراد توسط “آمریکایی‌ها” و “سعودی‌ها” ادامه داد :

بیشتر از خارج هدایت می‌شود به خصوص از سوی سعودی ها و آمریکایی‌ها در این زمینه یک حرکت گسترده‌ای وجود دارد و من تعجب می‌کنم از این شرکت‌ها (توئیتر، گوگل) که حساب‌های ایرانی‌ها را بسته‌اند اما این حساب‌های فیک (جعلی) که کاملا مشخص است که از این کشورها هدایت می‌شود و بعضا به صورت ربات عمل می‌کنند کماکان فعال هستند. چنانکه هربار می‌بینید یک حجم وسیعی از حرف‌های خلاف آداب و شئونات انسانیت در اینجاها مطرح می‌شود.

این دیپلمات ایرانی  تصریح می‌کند که حضور گسترده‌تر کاربران واقعی ایرانی که “خود مردم ایران هستند” می تواند مانند یک “پادزهر” در مقابل حضور “بسیار هماهنگ‌شده و در واقع خریداری شده” برخی افراد فیک و غیرواقعی در توئیتر عمل کند.


بیشتر بخوانید : کمپین نه به فیلترینگ ؛ گفتگو اختصاصی تکراتو با عادل طالبی در الکامپ ۹۷


پیشتر نیز عباسعلی کدخدایی، دبیر شورای نگهبان، در مصاحبه‌ای با تایید حضور خود در شبکه اجتماعی توئیتر گفته بود که تفسیر قانون فیلترینگ می‌تواند متفاوت است استفاده کاربران باشند. به عبارت دیگر به گفته آقای کدخدایی با وجود فیلتر بودن توئیتر در ایران، استفاده از آن غیرقانونی نیست.


بیشتر بخوانید : سخنگوی شورای نگهبان : استفاده از توئیتر غیرقانونی نیست

از حمایت ظریف از رفع فیلتر توئیتر که بگذریم، آنچه در این خصوص جلب توجه می‌کند این است که با وجود فیلتر بودن تویئتر در ایران، بسیاری از مردم و مسئولان، از رئیس جمهور و همین وزیر امور خارجه گرفته تا مقامات پایین‌دستی ‌تر به عضویت آن در آمده‌اند و بار عظیمی از تولید محتوای شبکه‌های اجتماعی فارسی زبان نیز بر عمده همین توئیتر است. با این وجود پرسش مهم این است که چه اصراری بر فیلترینگ آن وجود دارد. توئیتر در اواسط سال 1388 و به دستور قوه‌قضاییه فیلتر شد.

بیشتر بخوانید :

منبع : isna

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر