;
coinex

خرم آبادی: تمدید مهلت فعالیت هاتگرام و تلگرام طلایی تمسخر دستور قضایی است!

مهلت فعالیت هاتگرام و تلگرام طلایی در کشور تا پایان آذرماه تمدید شد. این موضوع واکنش معاون دادستان کل کشور را به دنبال داشت.

به گزارش تکراتو، عبدالصمد خرم آبادی ادامه‌ی مهلت فعالیت هاتگرام و تلگرام طلایی را تمسخر دستور قضایی اعلام کرده است. وی اعلام کرد که در این مورد خبرنگاران سوالاتی از وی پرسیده‌اند و نظر وی را در این مورد جویا شده‌اند. خرم آبادی در کانال شخصی خود در این مورد سخن گفته است.



واکنش خرم آبادی به تمدید مهلت فعالیت هاتگرام و تلگرام طلایی

عبدالصمد خرم آبادی در کانال خود در واکنش به ادامه‌ی فعالیت هاتگرام و تلگرام اعلام کرد که رئیس مرکز ملی فضای مجازی دستور قطع ارتباط تلگرام با هاتگرام و تلگرام طلایی را تا ۱۵ شهریور اعلام کرده بود که عملی نشده است. به گفته وی فعالان فضای مجازی نسبت به این موضوع انتقاد کرده‌اند.

وی در کانال خود به دستور قضایی برای فیلتر تلگرام اشاره کرد:

اعمال مسدودسازی تلگرام باید به نحوی باشد که محتوای شبکه مذکور با هیچ نرم افزاری (اعم از فیلترشکن و نظایر آن) در کشور قابل دسترس نباشد.

وی ادامه داد که فعالیت هاتگرام و تلگرام طلایی از ابتدا غیر قانونی و بر خلاف دستور قضایی بوده و ناقضان دستور قضایی مستوجب مجازات ماده ۵۷۶ قانون  مجازات اسلامی (بخش تعزیرات) هستند.

یکی از اهداف فیلتر تلگرام، پیشگیری از وقوع جرم از طریق مهاجرت مردم به پیام رسان‌های داخلی و جایگزینی آنها به جای تلگرام بوده است بنابراین تمدید مهلت فعالیت نسخه‌های فارسی تلگرام در واقع به تمسخر گرفتن دستور قضایی فیلتر تلگرام است.



وی این اقدام را تضعیف و نهایتا نابودی پیام رسان‌های داخلی و دادن تنفس مصنوعی برای ادامه حیات تلگرام در فضای مجازی کشور دانست.

خرم آبادی ادامه داد که ممکن است گفته شود که در این موقعیت که دشمن جنگ اقتصادی تمام عیاری را علیه امت انقلابی و نظام جمهوری اسلامی برپا کرده است، جای پرداختن به این مسائل نیست. ولی با عنایت به اینکه رهبر معظم انقلاب فرمودند، در کنار جنگ اقتصادی، یک جنگ مهم رسانه‌ای و تبلیغاتی نیز در جریان است که بیشتر اوقات از آن غفلت می‎شود و با توجه به اینکه تلگرام یکی از مهمترین ابزارهای جنگ رسانه‌ای دشمن است، تمدید مهلت فعالیت غیرقانونی  نسخه‌های فارسی تلگرام جای تأمل دارد.‌

خرم آبادی همچنین در مورد راه اندازی درگاه‌های پرداخت سخن گفت و ادامه داد که مدیران ایرانی برخی از کانال‌های پر بازدید به کشور امارات فراخوانده شده‌اند تا با آنها هماهنگی‌هایی در مورد استفاده و توزیع پول مجازی تلگرام انجام شود.

بنابراین به گفته خرم آبادی ادامه فعالیت نسخه‌های فارسی تلگرام، خواسته یا ناخواسته، کمک به جنگ اقتصادی دشمن و هموار کردن راه خروج سرمایه و ارز و دخالت بیگانگان در امور اقتصادی کشور خواهد بود.

 

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

.

منبع: mehrnews

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر