;
coinex

چرا شرکت‌های اینترنتی دچار مشکل شده‌اند و راهکار حل مشکلات چیست؟

شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت ثابت این روزها درگیر مشکلات بسیاری هستند. مجید فتاحی دبیر دبیرخانه شرکت‌های servco (شرکت‌های ارائه دهنده خدمات اینترنتی) اعتقاد دارد در این روزها شرکت‌های اینترنتی دچار مشکلات متعددی شده‌اند.

به گفته دبیر دبیرخانه شرکت‌های servco، کاهش درآمد نزدیک به 35% به خاطر مصوبه ۲۶۶ کمیسیون تنظیم مقررات، دامپینگ (کاهش بیش از حد قیمت به منظور جذب مخاطبان بیشتر) اینترنت همراه توسط اپراتورهای موبایل، نظارت سلیقه‌ای سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی بر اپراتورهای اینترنت ثابت و همراه، نوسانات دلار، افزایش هزینه حقوق و دستمزد کارکنان و مشکلات بوجوده آمده توسط شرکت مخابرات دلایل اوضاع بسیار بد شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت و خدمات اینترنتی است.

مجید فتاحی در عامل اصلی به وجود آمدن مشکلات شرکت‌های اینترنتی ، گذشته از درگیری‌ها و مشکلات ارزی گفت:

این مشکلات اینترنت ثابت از دست به دست دادن همه بازیگران حوزه و همه خلاء‌ها به‌جود آمده است. اما سازمان تنظیم مقررات به عنوان سازمانی که وظیفه تنظیم بازار (Regulation) را برعهده دارد انتظار می‌رود در هر دو بخش اینترنت همراه و ثابت، نظارت قدرتمندی بر اجرای قانون داشته باشد، نه اینکه به شرکت‌های اینترنت ثابت فشارهای زیادی بیاورد و در آنسوی قضیه در مسائلی چون دامپینگ‌ها هیچ اعمال قانونی و نظارتی روی شرکت‌های همراه نشده و جلوی آنها گرفته نشود. اگر قرار باشد که نقش نظارتی به درستی انجام نشود همین مشکل به وجود می‌آید.

فتاحی راهکارهای حل مشکلات شرکت‌های اینترنتی را اینطور بیان کرد: «زنجیره تأمین اینترنت باید درست شود. در ابتدا مخابرات باید با ادبیاتی با شرکت‌های دیگر صحبت کند که این فیبرنوری که تاکنون کشیده شده را با درصد مشارکت خوب به بازار بیاورند و بتوانند از آن به درستی استفاده کنند.»

مشکلات شرکت های ارائه دهنده خدمات اینترنت

وی ادامه داد: «دوم اینکه باید این قیمت‌های پایین‌ اپراتورهای همراه برداشته شود؛ شاید در ابتدا دولت و اپراتورها کاهش درآمد داشته باشند، اما در ادامه افرادی که بخواهند واقعاً از اینترنت همراه به صورت پایدار استفاده کننده با قیمت مصوب گیگابایتی ۳۸۰۰ و ۵۰۰۰ تومان خریداری می‌کنند و درآمدهای قبلی اپراتورها به دست آمده و ضررها جبران می‌شود. بحث بعدی تقسیم بازار است. تقسیم سهم بازار باید رعایت شود. اگر این اتفاق بیافتد، شرکت‌های اینترنت ثابت اوضاع مناسب‌تری پیدا خواهند کرد. از همه مهم‌تر ثبات اقتصادی است.»

فتاحی متصل بودن و ادغام اپراتورهای ثابت و اپراتورهای همراه را راه حل دیگر می‌داند:

کار دیگر که می‌توان در کوتاه مدت اجرا کرد، یک یا دو شرکت ارتباطات ثابت را با یک اپراتور همراه شراکت داده یا ادغام کرد. کاری که در تمام دنیا رخ می‌دهد و اپرتورهای ثابت پروانه اپراتور همراه هم دارند. با این کار هیچ مشکلی در تنظیم بازار ثابت و همراه نخواهیم دید، زیرا چاقو دسته خود را نمی‌برد.

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

منبع: تابناک

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر