;
coinex

اپل اطلاعات کاربران را در اختیار نیروهای پلیس قرار می‌دهد

اپل قصد دارد وب سایتی برای پاسخگویی به نیروهای پلیس طراحی کند، درخواست نهاد‌های امنیتی را پاسخ و اطلاعات کاربران تحت نظر را نیز ارائه نماید.

به گزارش تکراتو، انجام چنین کاری توسط اپل می‌تواند روند فعالیت‌‌های نظارتی را سرعت بخشد و کار را برای این ارگان‌‌ها آسا‌تر کند. نیرو‌های پلیس می‌توانند از اپل درخواست کنند که اطلاعات برخی کاربران را در اختیار آنها قرار دهد تا آنها بتوانند از این اطلاعات به عنوان مدرک رسمی استفاده کنند.

پس امکان اضافه شدن تصاویر، ویدیو‌ها یا حتی پیغام‌‌ها و ایمیل‌‌های یک کاربر به محتویات پرونده‌ی وی وجود دارد.

دسترسی به اطلاعات کاربران توسط پلیس

اپل علاوه بر این وبسایتی که راه اندازی کرده است تصمیم دارد تا پایان سال میلادی جاری، تیمی از افراد متخصص تشکیل دهد تا آنها بتوانند با طراحی ماژول‌های تمرینی مخصوص، افسران پلیس را آموزش دهند. این وب سایت به پیشنهاد مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌المللی CSIS راه اندازی شده است.

پیش از این، مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌المللی آمریکا گزارش داده بود که نیرو‌های پلیس با چالش‌های زیادی در زمینه‌ی امنیت سایبری دست و پنجه نرم می‌کنند.، این مرکز از شرکت‌ هایی مانند اپل خواسته بود تا در این زمینه به نیرو‌های پلیس کمک کنند.

البته اپل قبلا نیز اطلاعات زیادی از کاربران خود در اختیار نهاد‌های قضایی آمریکا قرار داده بود و درخواست‌های رسمی به این کمپانی بی پاسخ نمانده است.

از جمله این اطلاعات می‌توان به محتویات حافظه‌ی ابری  iCloud، آدرس خانه یا محل کار، آدرس ایمیل، آدرس IP، شماره‌ تلفن و شناسه‌‌های دستگاه کاربر اشاره کرد.

 

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

.

منبع: thenextweb

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر