;
coinex

هوش مصنوعی در پیش بینی مرگ بیماران دقت بالاتری دارد

پیش بینی مرگ بیماران با هوش مصنوعی با دقت بالاتری همراه است. هوش مصنوعی توانست متخصصان را در پیش بینی احتمال مرگ بیماران شکست دهد.

به گزارش تکراتو، محققان انگلیسی جدیدا موفق شدند الگوریتمی توسعه دهند که احتمال مرگ بیماران را با دقتی بالاتر از متخصصان قلب و عروق پیش بینی می‌کند. این الگوریتم به پزشکان اجازه می‌دهد با وارد کردن سوابق پزشکی بیماران قلبی به سیستم، از احتمال مرگ آنها باخبر شوند.


بیشتر بخوانید: خطر هوش مصنوعی جدی‌تر از خطر تروریسم و تغییر اقلیم است


پیش بینی مرگ بیماران با هوش مصنوعی

اندرو استیل که یکی از محققان این پروژه است، درباره مزایای آن گفته است:

در مدل‌های سنتی پزشک باید متناسب‌ترین متغیرها را انتخاب و پیش بینی را انجام دهد، اما ما این کار را تنها با استفاده از کامپیوتر و بدون انتخاب متغیر خاصی صورت دادیم.

متخصصان قلب برای اینکه بتوانند احتمال مرگ بیمار را بر اثر مشکلات قلبی پیش بینی کنند، ۲۷ متغیر مختلف از جمله جنسیت، سن و شرایط فیزیکی را در نظر می‌گیرند اما پیش بینی مرگ بیماران با الگوریتم هوش مصنوعی به گونه‌ای است که متناسب ترین مواد و الگوها را از میان لیستی شامل ۶۰۰ متغیر انتخاب می‌کند.

این الگوریتم با دسترسی به سوابق پزشکی ۸۰ هزار بیمار ناشناس موفق به شناسایی متغیرهای جدیدی شده که از سوی متخصصان نادیده گرفته شده بودند. استیل انتخاب متغیرها، ساخت مدل و پیش بینی آینده توسط متخصصان را کاری سخت و زمانبر اعلام کرده است.

شاید برتری الگوریتم هوش مصنوعی نسبت به پزشکان چندان چشمگیر نباشد اما این تازه شروع فرایندی است که به تشخیص پزشکی ساده‌تر و در عین حال بهتر منجر خواهد شد.

 

بیشتر بخوانید :

 

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

.

منبع: digital trends

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر