;
coinex

محققان در مورد مشکلات امنیتی وی پی ان ها هشدار دادند

مشکلات امنیتی وی پی ان ها تا جایی است که محققان در مورد آنها هشدار دادند. برخی وی پی ان های مشهور به اجرای کدهای مخرب می‌پردازند.

به گزارش تکراتو، محققان در مورد امنیت وی پی ان ها بررسی‌هایی انجام داده‌اند که مشخص شده این وی پی ان ها دارای مشکلات امنیتی هستند.

بررسی مشکلات امنیتی وی پی ان ها

از جمله این وی پی ان ها که گفته شده مخرب هستند، می‌توان به ProtonVPN و NordVPN اشاره کرد. یافته های پژوهشگران Cisco Talos حاکی است که این آسیب‌پذیری‌ها می‌توانند به رایانه‌های مجهز به سیستم عامل ویندوز حمله کرده و فعالیت‌های تخریبی متنوعی انجام دهند.

آسیب پذیری‌های مذکور یک نقص امنیتی هستند که در ماه آوریل گذشته یک وصله امنیتی برای برطرف کردن آنها عرضه شده بود. اما علیرغم عرضه وصله امنیتی مذکور هنوز هم می‌توان کدهای مخرب را از طریق نرم افزارهای مختلف بر روی ویندوز اجرا کرد که برنامه‌های وی پی ان از جمله آنها هستند.

محققان در این مورد اعلام کرده‌اند که طراحی رابط کاربری دو نرم افزار وی پی ان NordVPN  و  ProtonVPN هم در تسهیل حملات یادشده موثر هستند. به گفته آنها هکرها می‌توانند با دستکاری پیکربندی آنها اجازه اجرای کدهای مخرب را بدهند. کارشناسان امنیتی گفته‌اند که کاربران برای حفظ امنیت خود نباید از این وی پی ان‌ها استفاده کنند.

 

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

.

منبع: zdnet

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر