;
coinex

واردات خودرو به کشور باید مدیریت شود نه ممنوع!

واردات خودرو به کشور باید مدیریت شود نه ممنوع. این گفته‌ی نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس است که اعلام کرده این دو مقوله با هم متفاوتند.

به گزارش تکراتو، فریدون احمدی اعلام کرده که مدیریت واردات خودرو در کاهش قیمت‌ها اثرگذار خواهد بود. وی در مورد رفع ممنوعیت واردات خودرو، اظهار کرد که واردات خودرو باید آزاد شود و ادامه داد که تصمیم دارند هفته دوم مهرماه سال جاری، بعد از تعطیلات طرحی را در این خصوص ارائه نمایند.

ممنوعیت واردات خودرو به کشور درست نیست

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بیان کرد که تصمیم ممنوعیت مطلق واردات خودرو صحیح نیست و هیچ کسب و کاری در کشور با قبض و بست اصلاح نمی‌شود و باید مواردی بینابین این موارد ایجاد کرد.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در حال حاضر بزرگترین مشکل کشور تامین ارز است، ادامه داد که واردات خودرو به کشور باید مدیریت شود نه ممنوع و این دو مقوله با هم متفاوتند.

وی اضافه کرد که بخشی از بازار، مصرف کننده خودروهای وارداتی هستند در شرایطی که خودرو مورد نیاز آنها در بازار وجود ندارد به سمت خرید خودروهای تولید داخل حرکت می‌کنند و باعث می‌شود تقاضا افزایش پیدا ‌کند.

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان تاکید کرد که بخشی از اختلاف قیمت خودروهای داخلی و خارجی به میزان عرضه و تقاضا ارتباط دارد و بخش دیگر به عوارض و تعرفه واردات بازمی‌گردد.

به گفته وی باید به این مسئله توجه کرد که چرا ممنوعیت واردات اعمال شده و راه حل دیگری پیدا نشده است؟ اگر وجود دارد باید آن راه حل اعمال شود.

 

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

.

منبع: iranjib

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر