;
coinex

سومین فیلم بلند آیدا پناهنده با عنوان «پاییز نیکایدوها» در ژاپن ساخته و آماده نمایش شد

آیدا پناهنده با اولین فیلم بلندش یعنی ناهید، نشان داد که آینده درخشانی در سینما دارد. او برای این فیلم برنده جایزه آینده (Avenir Prize) از بخش نوعی نگاه جشنواره کن شد.

دومین فیلم پناهنده با عنوان اسرافیل سال گذشته در ایران اکران شد که حال و هوایی مشابه اولین فیلم او داشت. حال، این کارگردان در صفحه اینستاگرامش خبر از ساخته شدن فیلم جدیدش در ژاپن داده که سومین اثر بلند کارنامه اوست.

این فیلم محصول مشترک ژاپن و هنگ کنگ، پاییز نیکایدوها (The Nikaidos’ Fall) نام دارد. پناهنده علاوه بر کارگردانی، به همراه همسرش ارسلان امیری در جایگاه نویسنده فیلمنامه بوده و تهیه کنندگی پروژه را کارگردان تحسین شده ژاپنی، نائومی کاواسه (Naomi Kawase) بر عهده داشته است. از آثار او می‌توان به Sweet Bean محصول سال 2015 اشاره کرد.

پوستر فیلم پاییز نیکایدوها (The Nikaidos' Fall) آیدا پناهنده
پوستر فیلم The Nikaidos’ Fall

داستان فیلم پاییز نیکایدوها که در شهرهای نارا (Nara-shi) و تنری (Tenri) ژاپن فیلمبرداری شده، اینگونه است:

تاسویا نیکایدو مرد مطلقه میانسال و مدیر یک کارخانه کشاورزی است که در حومه شهر به همراه دختر و مادرش زندگی می‌کند. پس از مرگ تنها پسرش، او به عنوان تنها مرد خانواده برای بقای اجداد و نام خانودگی‌شان تحت فشار سرنوشت قرار می‌گیرد. یوکو، دختر تاسویا، با وجود مقاومتش در مقابل افکار سنتی، احساس مسئولیتی در قبال نجات خانواده ندارد.

تنها راه باقی مانده برای نجات خانواده، این است که یا تاسویا دوباره ازدواج کند و پسری داشته باشد یا اینکه یوکو با مردی ازدواج کند که نام خانوادگی‌شان را به عنوان یک موکویوشی (دامادی که متعلق به خانواده دختر می‌شود) بگیرد، اما هر دوی آن‌ها عاشق کسی می‌شوند که این شرایط را ندارد. تاسویا و یوکو درگیر شرایط دشواری بین تعهد خانوادگی و عشق قرار می‌گیرند. در همین حال، مادر مریض و ناامید تاسویا، به طور غیر مستقیم برای نجات خانواده اقدام می‌کند که منجر به افزایش تنش برای تاسویا و یوکو می‌شود.

پاییز نیکایدوها قرار است برای اولین بار در تاریخ 20 سپتامبر (29 شهریور) در افتتاحیه جشنواره فیلم نارا به نمایش درآید. از دیگر عوامل فیلم می‌توان به افراد زیر اشاره کرد:

بازیگران: ماسایا کاتو (Masaya Katô) در نقش تاسویا، شیزوکا ایشیباشی (Shizuka Ishibashi) در نقش یوکو / فیلمبردار: مرتضی قیدی / تدوین: ارسلان امیری / طراح تولید: ایلاس هوانگ (Illas Huang) / طراح صدا: انسیه ملکی / اصلاح رنگ: نیما دبیرزاده و وحید قطبی زاده

عکس از: مصطفی قاهری / خلاصه داستان از: IMDB

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر