;
coinex

برخی از سایت های آژانس مسافرتی آنلاین رفع فیلتر شدند

تعدادی از سایت های آژانس مسافرتی آنلاین که پنج‌شنبه شب، ۲۲ شهریور فیلتر شده بودند، اکنون رفع فیلتر شده‌اند. این سایت‌ها به دستور دادستانی فیلتر شدند.

به گزارش تکراتو، هفته پیش بود که چیزی حدود ۱۸۰ سامانه فروش بلیط مسافرتی به دستور دادستانی فیلتر شدند. با وجود اینکه گفته شد علت این فیلترینگ نبود مجوز بوده اما تعدادی از سرویس‌های فیلتر شده، مجوز هم داشتند.


بیشتر بخوانید: فیلترینگ آژانس های مسافرتی آنلاین به دستور معاون وزیر راه ؛ وقتی قوانینی برای فیلترینگ وجود ندارد


رفع فیلتر سایت های آژانس مسافرتی آنلاین

در حال حاضر سایت‌های اسنپ‌تریپ، رسپینا ۲۴ و مستر بلیط رفع فیلتر شده‌اند، اما هنوز سرویس سپهر ۳۶۰ در دسترس نیست. اسنپ تریپ بعد از این رفع فیلتر در بیانیه‌ای اعلام کرده است:‌

بعد از چهار روز اسنپ تریپ رفع فیلتر شد. به دستور دادستانی کل کشور فیلترینگ اسنپ تریپ مغایر با قوانین و به اشتباه انجام شده بود و بعد از بررسی مستندات امروز دوشنبه ۲۶ شهریورماه رفع فیلتر شد.

رفع فیلتر برخی از سایت های آژانس مسافرتی آنلاین

در ابتدا گفته شد که این سایت های آژانس مسافرتی آنلاین براساس شکایت سازمان هواپیمایی کشور به دادستانی فیلتر شده‌اند اما براساس اعلام امیر ناظمی، عضو هیات عامل سازمان فناوری اطلاعات، سازمان هواپیمایی هیچ شکایتی از این سرویس‌های آنلاین نداشته و حتی نامه‌ای به دادستانی مبنی بر درخواست رفع فیلتر از این سرویس‌ها ارسال کرده است.


بیشتر بخوانید : از فیلترینگ تلگرام تا مسدودسازی فیلترشکن ها ؛ تیشه به ریشه کسب و کارهای آنلاین


در ادامه معاون دادستانی کلی کشور در امور فضای مجازی در کانال شخصی خود در پیام رسان سروش اعلام کرد که فیلتر برخی از سایت‌های غیر مجاز فروش بلیت هواپیما، به درخواست معاون وزیر راه و شهر‌سازی و رییس سازمان هواپیمایی کشور انجام شده و سایت‌های فیلتر شده به محض دریافت مجوز و اعلام سازمان هواپیمایی کشوری رفع فیلتر خواهند شد که اکنون رفع فیلتر شده‌اند.

 

بیشتر بخوانید:

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

.

منبع: peivast

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر