;
coinex

باگ جدید فایرفاکس برای کاربران ویندوز، لینوکس و مک دردسرساز شد

به گفته کارشناسان امنیتی، باگ جدید فایرفاکس باعث دردسر کاربران و از کار افتادن این مرورگر در سیستم عامل‌های ویندوز، لینوکس و مک شده است.

به گزارش تکراتو، باگ جدید فایرفاکس توسط Sabri Haddouche  شناسایی شده است. این باگ نه تنها باعث از کارافتادن مرورگر می‌شود، بلکه باعث هنگ کردن سیستم‌های ویندوزی نیز می‌شود و باید ریستارت سخت افزاری انجام داد.


بیشتر بخوانید: مرورگر فایرفاکس از جدیدترین پروتکل های امنیتی بهره‌مند شد


دردسرهای باگ جدید فایرفاکس

عملکرد باگ جدید فایرفاکس به این صورت است:

اسکریپت پس از تولید یک فایل Blob با نام فایل بیش از حد طولانی، مرتبا پیامی را به کاربر نشان داده و خواستار دانلود فایل می‌شود. بدین ترتیب سیلی از داده روانه کانال‌های IPC ( ارتباطات بین پردازشی) شده و با ایجاد اختلال بین پردازش‌های اصلی و خرد مرورگر، باعث از کار افتادن آن می‌شوند.

اینBlob  فایل‌های گرافیکی و تصاویر، سندهای ذخیره شده در فرمت‌های دودویی و اسمبلی یا فایل‌های اجرایی هستند که در پایگاه داده ذخیره می‌شوند. ارتباطات بین پردازشی نیز مجموعه‌ای از روش‌ها برای تبادل اطلاعات بین چندین پردازش خرد است که در یک یا چندین رایانه متصل و توسط یک شبکه اجرا می‌شوند.

پیش از انتشار خبر باگ جدید فایرفاکس کمپانی موزیلا چند روز قبل فایرفاکس ۶۲ را پس از رفع ۱۳ آسیب پذیری مهم منتشر کرد. این مرورگر با برخورداری از قابلیت‌هایی نظیر مسدودسازی خودکار ردیاب‌های تبلیغاتی، پیش بینی هوشمند صفحات مورد علاقه و پروتکل امنیتی TLS یا امنیت لایه انتقال در پی ارائه کارایی مطلوب و امنیت بالا به کاربران است اما در این مسیر رقیب قدری مثل کروم را در مقابل خود دارد.

 

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

.

منبع: techradar

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر