;
coinex

مراقب فریب شرکت‌های موهومی که پیش فروش خودرو انجام می‌دهند، باشید!

دادستان تهران از مردم خواست تا مراقب سودجویانی که در پیش فروش خودرو سعی در فریب آنها دارند، باشند. خودو را فقط باید از شرکت‌های معتبر خرید.

به گزارش تکراتو، جعفری دولت‌آبادی، دادستان عمومی و انقلاب تهران طی بخشنامه‌ای خطاب به دادستان‌های شهرستان‌ها و رؤسای حوزه‌‌های قضایی بخش استان تهران، از آنان خواست تا افرادی که به روش‌های گوناگون باعث اخلال در حمل و رساندن کالاهای اساسی موردنیاز مردم می‌شوند، شناسایی و تعقیب شوند.


بیشتر بخوانید: موتمنی: پیش فروش خودروهای سایپا و ایران خودرو هم قیمت‌ها را کاهش نمی دهد!


وی ادامه داد که اخیرا گزارش‌هایی رسیده است که افرادی در قالب ممانعت یا ارسال پیامک به برخی از رانندگان خدوم که مشغول خدمت‌رسانی به مردم هستند، خدمت‌رسانی به مردم شریف را مختل می‌کنند. شب گذشته سه نفر در پاکدشت به لحاظ چنین اقدامی دستگیر و بازداشت شدند.

هشدار در مورد پیش فروش خودرو توسط افراد سودجو

وی به افرادی که به نحوی از طریق ممانعت یا تعرض به رانندگان یا کسانی که خدمت‌رسانی جاده‌ای انجام می‌دهند یا طریق‌های مواصلاتی را می‌بندند و ممانعت می‌کنند و یا در فضای مجازی افراد را تحریک کرده تا در این نوع خدمت‌رسانی اخلال ایجاد کنند، اعلام کرد که برخی از مصادیق بستن جاده‌ها مصداق ماده ۶۵۳ قانون تعزیرات و قطاع‌الطریق است که مجازات بسیار سنگینی برای مرتکبان دارد.

جعفری دولت‌آبادی در مورد ضرورت برخورد با این‌گونه اقدامات، به شرایط کشور اشاره کرد و افزود که قصد دشمن مایوس نمودن مردم شریف از طریق اخلال در خدمت‌رسانی به آنان است و دستگاه قضایی تحمل نخواهد کرد که عده‌ای در قالب شیوه‌هایی که اشاره شد، خدمت‌رسانی به مردم را متوقف کنند؛ چرا که حمل کالا از بنادر و مرکز استان‌ها به شهرستان‌ها، امری معمول و ضروری است.


بیشتر بخوانید: قطع همکاری ولوو و سایپا دیزل ؛ توقف مونتاژ کامیون در ایران


مشکلات فراخوان‌های پیش فروش خودرو

جعفری دولت‌آبادی در خصوص فراخوان‌های پیش‌فروش خودرو نیز هشدار داد و افزود که هشدار دادستانی تهران مربوط به آگهی‌های پیش‌فروش از سوی شرکت‌های خودروسازی معتبر و دولتی مانند ایران‌خودرو و سایپا نیست، بلکه منظور شرکت‌های موهومی است که مردم را با پیش‌فروش فریب می‌دهند.

وی به چند نمونه از پرونده‌های مربوط به کلاهبرداری از سوی این دسته از شرکت‌ها اشاره و اظهار کرد که  نمونه بارز آن در پرونده‌های واردات خودروی خارجی گزارش شده که تاکنون ۱۳۰۰ نفر اعلام شکایت کرده‌اند. هم‌چنین در برخی پرونده‌ها افراد با تاسیس شرکت‌های موهوم یا موقت، وجوه مردم را اخذ کرده و پس از مدتی متواری می‌شوند و یا شرکت را تعطیل یا منحل می‌کنند که از جمله می‌توان به شرکت‌ رامک خودرو اشاره کرد.

 

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

.

منبع: khabarfoori

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر