;
coinex

دسترسی به اکانت ۵۰ میلیون کاربر فیسبوک توسط هکرها

هکرها در اقدامی موفق به دسترسی به اکانت میلیون ها کاربر فیسبوک شدند. هکرها از یک قابلیت در این شبکه اجتماعی برای دسترسی به اکانت‌ها استفاده کرده‌اند.

به گزارش تکراتو، قابلیتی در فیسبوک وجود دارد که از طریق آن می‌توان مشخص کرد که یک حساب کاربری چگونه برای سایر افراد نشان داده شود. اکنون اعلام شده که هکرها از طریق همین قابلیت موفق به هک اکانت میلیون ها کاربر فیسبوک شده‌اند.

هک اکانت میلیون ها کاربر فیسبوک

در ادامه‌ی این اتفاق فیسبوک اعلام کرده که می‌داند هکرها چه کسانی هستند و در کجا زندگی می‌کنند. فیسبوک همچنین این مشکل را برطرف کرده و مقامات پلیس را نیز در جریان این اتفاق قرار داده است. در جریان این حمله، بیش از ۹۰ میلیون کاربر فیسبوک مجبور شدند که به دلایل امنیتی از اکانت‌های خود خارج شوند.

فعلا مشخص نیست که آیا سوء استفاده‌ای از اکانت‌های هک شده صورت گرفته یا نه، اما به نظر می‌رسد که از طریق قابلیت View as (مشاهده به عنوان دیگران) نفوذ به این حساب‌های کاربری ممکن شده باشد.

هکرها از توکن‌های دسترسی فیسبوک استفاده کرده‌اند که امکان لاگین دراز مدت افراد را میسر می‌کند به گونه‌ای که دیگر برای استفاده از حساب کاربری نیازی به لاگین مجدد نباشد. فیسبوک البته بعد از این اتفاق همه ۵۰ میلیون اکانت هک شده را ریست کرده و همزمان توکن‌های ۴۰ میلیون کاربر دیگر را هم از نو تنظیم نموده است.

مارک زاکربرگ در مورد هک اکانت میلیون ها کاربر فیسبوک اعلام کرد:

واقعیت این است که ما با حملات متعددی از ناحیه افرادی مواجه هستیم که می‌خواهند کنترل حساب‌های کاربری را در دست بگیرند یا اطلاعات افراد را به سرقت ببرند. ما باید کار بیشتری برای جلوگیری از بروز دوباره این اتفاق انجام دهید و این نوید را می‌دهم که بررسی‌های امنیتی ما در ادامه شدیدتر خواهند شد.

 

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

.

منبع: cnn

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر