;
coinex

افزایش غیرمنطقی قیمت موبایل ؛ خلف وعده گمرک در ترخیص تلفن‌های همراه

رئیس کمیته تخصصی تلفن همراه کشور از افزایش غیرمنطقی قیمت موبایل خبر داد. به گفته وی حتی تعمیرات قطعات هم هزینه‌ی بالایی دارد.

به گزارش تکراتو، بازار تلفن همراه روز به روز آشفته‌تر می‌شود و هیچ خبری هم از ترخیص گوشی از گمرک نیست. به گفته محمد مهدی غفوریان قیمت اقلام نیز به حدی افزایش یافته که اگر قطعه‌ای از تلفن همراه خراب شود باید هم قیمت خود تلفن همراه برای تعمیر هزینه پرداخت کرد.


بیشتر بخوانید: قیمت گوشی ارزان‌ نخواهد شد ؛ ورود گوشی های توقیف شده به بازار تاثیری در قیمت‌ها ندارد


افزایش غیرمنطقی قیمت موبایل در بازار

محمد مهدی غفوریان در ادامه‌ی صحبت‌هایش اضافه کرد که وضعیت بازار تلفن همراه روز به روز بدتر می‌شود و یکی از دلایل آن این است که این روزها از هیچ طریقی واردات تلفن همراه صورت نمی‌گیرد.

وی از خلف وعده گمرک کشور گفت و تصریح کرد که حتی یک عدد از ۶۰۰ هزار تلفن همراهی که قول داده شده است وارد کشور نشده‌اند که البته اگر هم وارد شوند فقط ۱۵ روز بازار را تغذیه می‌کنند و بعد از آن بازار گوشی دوباره به حالت روز اول باز می‌گردد.


بیشتر بخوانید: آیا راهکارهای وزیر ارتباطات می‌تواند باعث کاهش قیمت گوشی شود؟


نحوه واردات گوشی به صورت مسافری

غفوریان همچنین در مورد چگونگی واردات گوشی به صورت مسافری اعلام کرد که در گذشته به این صورت بود که هر فردی بنابر توان مالی با سفر به خارج از کشور، کمتر از ۱۰ تلفن همراه با خود به داخل کشور می‌آورد؛ هزینه گمرک برای این نوع واردات معادل 15 درصد قیمت هر گوشی بود اما به تازگی کلاً جلو این کار گرفته می‌شود و هر نفر فقط اجازه وارد کردن یک گوشی دارد.


بیشتر بخوانید: بیمه موبایل به جای گارانتی تا سقف ۶ میلیون تومان


رئیس کمیته تخصصی تلفن همراه کشور در ادامه اظهار کرد که شاید این قانون صحیح نباشد اما در وضعیت کنونی تنها راه درست این است، در غیر اینصورت ممکن است قیمت‌ها افزایش مجدد ۴۰ درصدی داشته باشند.

رئیس اتحادیه تجهیزات مخابراتی البرز از مسئولان خواست تا در زمینه تلفن همراه مساعدت بیشتری به خرج دهند و ادامه داد که افزایش غیرمنطقی قیمت موبایل درست نیست و اگر حمایت و تسهیلاتی نباشد واحدهای صنفی بسته خواهند شد.

 

بیشتر بخوانید:

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

.

منبع: isna

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر