;
coinex

50 میلیون تومان کاهش قیمت خودروهای وارداتی در بازار ایران

کاهش قیمت دلار امروز اثر خودش را بر بازار خودرو نیز گذاشت. 50 میلیون تومان کاهش قیمت خودروهای وارداتی خبری است که به تازگی از بازار خودروی ایران به گوش می‌رسد.

در گزارشی که به تازگی از فعالان بازار خودرو منتشر شده است، همه خودروهای بازار ایران، افت شدید قیمتی را تجربه می‌کنند و مسلما این کاهش قیمت در خودروهای وارداتی مشهودتر است. این موضوع تا حدی تاثیرگذار بود که کاهش قیمت در برخی از خودروهای وارداتی تا 50 میلیون تومان هم دیده می‌شود.

کاهش قیمت خودرو تا کجا ادامه خواهد داشت؟

همان گونه که با افزایش قیمت دلار، قیمت بسیاری از کالاهای وارداتی هم بالا می‌رود، مطمئنا کاهش قیمت آن نیز بر کاهش قیمت خودروهای وارداتی تاثیر خواهد گذاشت.

بیشتر بخوانید: واردات خودرو به ایران ؛ نگاهی به فساد در بالاترین سطوح مدیریتی اقتصاد کشور!

با افزایش تقاضا برای فروش دلار در بازار ایران، قیمت آن کاهش یافته است. حتی برخی گزارش‌ها نشان می‌دهد که قیمت این ارز تا کانال 8000 تومان نیز پایین آمده است، البته در حال حاضر و در زمان انتشار این مطلب، قیمت دلار در کانال 13 هزار تومان اعلام می‌شود. البته در برخی از معتبرترین سایت‌های اعلام نرخ لحظه‌ای دلار، اثری از قیمت‌گذاری برای آن وجود ندارد!

اما مطمئنا برای کاهش قیمت دلار حدی وجود دارد. برآورد برخی کارشناسان اقتصادی نشان می‌دهد که قیمت واقعی دلار چیزی در حدود 8000 تومان است و این تفاوت قیمت، همان چیزی است که همیشه در اقتصاد بیمار ایران به عنوان حباب قیمتی شناخته می‌شود.

بیشتر بخوانید: کاهش قیمت دلار در ایران ؛ از تئوری احمق بزرگتر تا قطعه ۵۹۸ بهشت زهرا

بنابراین برای کاهش قیمت خودروهای وارداتی می‌توان همچنان امیدوار بود، اما این کاهش قیمت تنها روی مدل‌های خارجی تاثیر نگذاشته است. خودروهای داخلی هم به کاهش نرخ دلار واکنش نشان داده‌اند.

پراید چیزی در حدود 11 میلیون تومان ارزان شد. گفته می‌شود که در برخی خودروهای داخلی نیز تا 17 میلیون تومان شاهد کاهش قیمت بوده‌ایم. به عنوان مثال خودرویی مانند استپ وی که تا دیروز با قیمت 137 میلیون تومان عرضه می‌شد، امروز حتی با قیمت 120 میلیون تومان هم خریداری ندارد.

به گفته برخی از خبرگزاری‌های داخلی، فعالان بازار خودرو با تاکید بر روند کاهشی قیمت همه خودروها اعلام می‌کنند که در حال حاضر، خریداران تعیین کننده قیمت هستند و اعداد اعلامی از سوی فروشندگان، با درخواست خریداران کاهش می‌یابد و فروشندگان نیز طبق خواسته آنها نسبت به کاهش قیمت ها اقدام می‌کنند.

قیمت روز خودرو را در تکراتو دنبال کنید.

پیشنهاد سردبیر:

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

.

منبع: asrekhodro

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر