;
coinex

بررسی آخرین وضعیت سرانه مصرف دیتا در کشور

وضعیت سرانه مصرف دیتا در کشور مورد بررسی قرار گرفت. امروز نشستی در رابطه با رفع چالش‌ها و مشکلات این صنعت در نماشگاه تلکام برگزار شد.

به گزارش تکراتو، براساس آخرین آمارهای ارائه شده سرانه مصرف دیتا در کشور ۶ گیگابایت به ازای هر نفر است و این در حالی است که متوسط سرانه مصرف دیتا در دنیا ۲۰ گیگابایت اعلام شده است.

بررسی سرانه مصرف دیتا در کشور

نشست توسعه ارتباطات ثابت با هدف حل چالش‌ها و موانع این صنعت، امروز با حضور معاونان وزیر ارتباطات در نمایشگاه ایران تلکام برگزار گردید. بر اساس آمارهای ارائه شده در این نشست، ۸۶ درصد ترافیک اینترنت دنیا مربوط به ارتباطات ثابتADSL  و فیبر نوری است و ۱۴ درصد ترافیک اینترنت دنیا به اینترنت موبایل مربوط است.

البته این آمار مربوط به سال ۲۰۱۸ است و گفته شده که این روند تا سال ۲۰۲۱ با شیب ملایمی در حال تغییر است و طی ۳ سال آینده سهم ترافیک اینترنت دنیا از ارتباطات ثابت به ۷۹ درصد خواهد رسید.

وضعیت ایران نسبت به وضعیت دنیا متفاوت بوده و هم اکنون ۷۰ درصد ترافیک اینترنت کشور به ارتباطات موبایل مربوط می‌شود و ارتباطات ثابت تنها ۳۰ درصد این سهم را در اختیار دارد. همچنین هم اکنون ۴۱ میلیون نفر در کشور از موبایل نسل سوم و ۲۴ میلیون نفر از نسل چهارم استفاده می‌کنند و ۸ میلیون نفر هم مشترک اینترنت ADSL هستند.

متوسط سرعت دسترسی به اینترنت از طریق اینترنت ثابت ۵ مگابیت بر ثانیه عنوان شده که باید بر مبنای هدف گذاری برنامه ششم توسعه به سرعت ۲۰ مگابیت بر ثانیه برسد.

سرانه مصرف دیتا در کشور به ازای هر نفر ۶ گیگابایت است و این در حالی است که سرانه دنیا ۲۰ گیگابایت و سرانه کشورهای اروپایی ۳۵ گیگابایت برآورد شده است.

این آمارها نشان از فاصله زیاد ایران با متوسط جهانی در زمینه مصرف دیتا دارد. در این میان ۲۵ تا ۳۰ درصد سهم تبادل محتوا در کشور به شبکه‌های تلگرام و اینستاگرام مربوط است و رتبه ایران در استفاده از اینترنت موبایل در جهان ۵۷ و رتبه کشور در اینترنت ثابت ۱۰۸ در دنیا است.

 

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

.

منبع: mehrnews

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر