;
coinex

عدم شماره گذاری خودروهای فاقد ترمز ضد قفل و کیسه هوا

خودروهای فاقد ترمز ضد قفل و کیسه هوا شماره گذاری نمی‌شوند. رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی (راهور) این خبر را اعلام نمود.

به گزارش تکراتو، سردار تقی مهری روز دوشنبه در حاشیه همایش ملی طلایه داران فرهنگ ترافیک اعلام نموده که خودروهای تولیدی باید با درنظرگرفتن ارتقای ایمنی حداقل به چهار یا 6 کیسه هوا مجهز شوند. وی خاطرنشان کرد که بالا بردن ضریب ایمنی خودروها موجب کاهش تلفات در تصادفات خواهد شد.

عدم شماره گذاری خودروهای فاقد ترمز ضد قفل

سردار مهری اعلام نمود که از ابتدای امسال تاکنون هفت هزار نفر جان خود را در تصادفات رانندگی از دست داده‌اند که عمده علل آن سرعت غیرمجاز، عدم توجه به جلو و خستگی و خواب آلودگی بوده است.

وی با تاکید بر لزوم ارائه آموزش‌های لازم در راستای ارتقای فرهنگ ترافیک در جامعه خاطرنشان کرد که تمام دستگاه‌ها به خصوص وزارت آموزش و پرورش باید در ارائه آموزش‌های همگانی قوانین راهنمایی و رانندگی تلاش بیشتری داشته باشند.

سردار مهری اظهار داشت که در این ارتباط با توجه به وجود 10 میلیون دانش آموز همیار پلیس، برنامه‌های خاصی را در خصوص آموزش قوانین راهنمایی و رانندگی در دست اجرا دارند.

سردار مهری همچنین در خصوص استفاده اجباری خودروها از صندلی کودک گفت که لایحه‌ای در این مورد پس از تایید توسط هیات دولت برای تصویب به مجلس شورای اسلامی ارسال شده و منتظر تصمیم نمایندگان مجلس هستند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی بیان کرد که در صورت تصویب این پیشنهاد خودروسازان نیز باید در طراحی و تولید خودروها تغییراتی ایجاد کنند.

 

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

.

منبع: irna

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر