;
coinex

گوگل پیکسل 3 و گوگل پیکسل 3 XL رسما رونمایی شدند

بالاخره پس از افشاگری‌های متعدد از پرچمداران جدید گوگل، امروز دو گوشی هوشمند گوگل پیکسل 3 و گوگل پیکسل 3 XL رسما رونمایی شدند در ادامه با تکراتو همراه باشید تا بیشتر با این محصولات آشنا شوید.

چند ماه اخیر تقریبا بارها تصاویر واقعی و حتی ویدئوهای شبه تبلیغاتی از پرچمداران جدید گوگل در اینترنت افشا شده بودند اما اکنون می‌خواهیم ببینیم گوگل پیکسل 3 و گوگل پیکسل 3 XL تا چه اندازه به این افشاگری‌ها نزدیک هستند. این دو محصول به لحاظ ظاهری همچنان مانند نسل پیشین خود پنل پشتی دو رنگ داشته و در حالی که پرچمداران اندرویدی این روزها بعضا با دوربین پشتی سه‌گانه راهی بازار می‌شوند، پرچمداران گوگل تنها یک دوربین اصلی در پنل پشتی خود دارند که البته دوربین بسیار قدرتمندی محسوب می‌شود و این امیدواری در طراحان گوگل وجود دارد تا باز هم این دوربین تکی جایگاه بهترین دوربین را در میان گوشی‌های هوشمند از آن خود کند. ضمنا این دستگاه‌ها به صورت پیش فرض به اندروید 9 پای مجهز بوده و چیپست پردازنده‌ی آن‌ها نیز ارتقاء یافته است.

بریدگی ناچ گوگل پیکسل 3 XL

پیش از هر چیز اجازه دهید با هم نگاهی به مشخصات فنی اصلی گوگل پیکسل 3 و گوگل پیکسل 3 XL داشته باشیم:

مشخصات فنی گوگل پیکسل 3 گوگل پیکسل 3 XL
توضیحات کلی یک عضو جدید کوچک از پیکسل‌ها نمایشگر و بریدگی نمایشگر ناچ بزرگتر به علاوه باتری بزرگتر
سیستم عامل اندروید 9 پای اندروید 9 پای
رنگ سفید، مشکی، صورتی کم رنگ سفید، مشکی، صورتی کم رنگ
جنس بدنه پنل پشتی شیشه‌ای دو رنگ پنل پشتی شیشه‌ای دو رنگ
نمایشگر اولد 5.5 اینچی FHD+ اولد 6.3 اینچی QHD+
چیپست پردازنده اسنپدراگون 845 اسنپدراگون 845
حافظه‌ی داخلی 64 و 128 گیگابایت 64 و 128 گیگابایت
دوربین‌ها 12 مگاپیکسل اصلی، دوربین دوگانه سلفی 12 مگاپیکسل اصلی، دوربین دوگانه سلفی
باتری 2915 میلی‌آمپری 3430 میلی‌آمپری
مقاومت در برابر آب دارای استاندارد IPX8 دارای استاندارد IPX8
وزن 148 گرم 184 گرم

امکانات اضافی: قابلیت فشردن دستگاه برای فعالسازی دستیار هوشمند گوگل، اسپیکرهای دوگانه جلویی، چیپست جدید امنیتی تایتان

بزرگترین تفاوت دو دستگاه گوگل پیکسل 3 و گوگل پیکسل 3 XL مربوط به اندازه‌ی نمایشگر این دو محصول است: پرچمدار کوچکتر گوگل از یک نمایشگر 5.5 اینچی بهره می‌برد در حالی که برادر بزرگ XL به یک نمایشگر بزرگتر 6.3 اینچی دارای بریدگی نمایشگر ناچ بزرگ و البته یک باتری بزرگتر مجهز است.

دوربین: یک دوربین در پشت و دو دوربین در جلو

دوربین های گوگل پیکسل 3

دوربین اصلی در پنل خانواده‌ی پیکسل 3 همچنان مانند نسل قبلی این محصولات، یک دوربین تکی بوده که البته بنا به گفته گوگل این دوربین کاملا از لحاظ سیستم پردازش تصاویر و هوش مصنوعی ارتقاء پیدا کرده است. ویژگی‌های مرتبط با هوش مصنوعی از جمله حالت تاپ شات و زوم سوپر رزولوشن در این دوربین افزوده شده و دوربین دو گانه جلویی این محصولات نیز از ترکیب یک لنز عادی و یک لنز عریض برای سلفی‌های گروهی ساخته شده است.

ویژگی تاپ شات در دوربین پرچمداران گوگل اهمیت فراوانی دارد؛ در هنگام عکاسی با این ویژگی تعداد زیادی عکس همزمان ثبت می‌شوند و هوش مصنوعی دوربین گوگل این تصاویر را با یکدیگر ترکیب و خروجی آن‌ها را در قالب یک تصویر بسیار چشم‌نواز به کاربران ارائه می‌کند. ضمنا بسیار از ویژگی‌های گوگل لنز نیز در این دوربین تلفیق شده و به صورت آفلاین قابل استفاده هستند.

حالت عکاسی پرتره که با افکت بوکه پس‌زمینه‌ی تصویر را تار می‌کند نیز در دوربین گوگل پیکسل 3 ارتقاء یافته و اکنون به کاربران امکان می‌دهد که پس از عکاسی نیز میزان تاری پس‌زمینه را به دلخواه خود تغییر دهند. ضمنا می‌توان به کمک این دوربین سوژه‌ی اصلی عکس را نیز پس از عکاسی در این حالت تغییر داد تا سایر بخش‌های عکس تار شوند.

یکی از مزایای محصولات خانواده پیکسل فضای رایگان و نامحدود ابری گوگل برای ذخیره سازی عکس‌ها است که این مزیت در پیکسل 3 و پیکسل 3 XL نیز وجود دارد.

باتری: بالاخره با پشتیبانی از شارژ بی‌سیم

شارژر بی سیم گوگل استند

سایز باتری هر دو پرچمدار جدید گوگل متوسط محسوب می‌شود: گوگل پیکسل 3 از یک باتری 2915 میلی‌آمپری انرژی می‌گیرد، در حالی که پیکسل 3 XL انرژی خود را از یک باتری 3430 میلی‌آمپری تامین می‌کند. پورت شارژ اصلی هر دو دستگاه از نوع USB-C بوده و شارژر USB نیز درون جعبه‌ی این محصولات موجود است.

خانواده‌ی پیکسل 3 اولین اعضای از خانواده‌ی پیکسل‌های گوگل هستند که از فناوری شارژ بی‌سیم پشتیبانی ‌می‌کنند؛ هرچند که طبیعتا باید شارژر بی‌سیم مناسب را جداگانه خریداری کنید. هرچند که گوگل شارژر بی‌سیم تولید خود را با نام پیکسل استند نیز در کنار پرچمداران خود معرفی کرده و به فروش خواهد رساند اما گوشی‌های هوشمند جدید گوگل از تمام شارژرهای بی‌سیمی که استاندارد Qi داشته باشند، پشتیبانی می‌کند. مزیت گوگل استند نسبت به سایر شارژرهای بی‌سیم این است که با قرار گرفتن یک از دو عضو خانواده‌ی پیکسل 3 بر روی آن دستیار هوشمند گوگل به نوعی دستگاه را بهینه می‌کند تا فرمان‌های شما را از فاصله دورتر نیز تشخیص داده و به محصولی شبیه به گوگل هوم تبدیل شود؛ در نظر داشته باشید که قیمت شارژر بی‌سیم گوگل استند نیز 80 دلار است.

این گوشی‌های هوشمند از شارژ بی‌سیم سریع 10 واتی نیز پشتیبانی می‌کند؛ اضافه شدن این ویژگی به پرچمداران گوگل حقیقتا خوشایند بوده و خوشحالیم که به پیکسل‌ها افزوده شده است. شارژ سیمی نیز در پیکسل‌های جدید کمی سریعتر بوده و با حداکثر توان 18 وات شارژ می‌شوند.

قیمت و زمان عرضه

قیمت گوگل پیکسل 3

خبر خوب اینکه پیش فروش پیکسل 3 و پیکسل 3 XL از امروز در فروشگاه گوگل آغاز شده است. از 18 اکتبر عرضه‌ی این محصولات به بازار آمریکا آغاز خواهد شد. قیمت پیکسل 3 از پایه 800 دلار آغاز می‌شود، در حالی که قیمت مدل پایه‌ پیکسل 3 XL در 900 دلار شروع می‌شود.

منبع: phonearena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر