;
coinex

انهدام یک شبکه اینستاگرامی خرید و فروش کودکان در اندونزی

یک شبکه‌ خرید و فروش کودکان اندونزی که در اینستاگرام فعالیت می‌کرد، منهدم شد. خوشبختانه تعدادی از اعضای این باند شناسایی و دستگیر شده‌اند.

به گزارش تکراتو، سخنگوی پلیس سورابایای اندونزی اعلام کرده که یک شبکه اینستاگرامی خرید و فروش کودکان منهدم شده است. افرادی که مشغول به خرید و فروش کودکان بوده‌اند، تصاویر کودکان را در صفحه خود در اینستاگرام منتشر می‌کردند.

خرید و فروش کودکان در اینستاگرام

دریک سوداریمن سخنگوی پلیس اندونزی در این زمینه گفت که در صفحه اینستاگرام، تصاویر کودکان برای فروش به نمایش گذاشته شده بود. به گفته وی اکثر زنان و مردانی که تصاویری از آنها در این صفحه منتشرشده عمدتا با ماسک بوده‌اند.

مقام‌های پلیس اندونزیایی اعلام کردند تاکنون 4 نفر از این حلقه قاچاق کودکان دستگیر شده و آنها درپی یافتن نوزادانی هستند که به تازگی با استفاده از این روش غیرانسانی فروخته شده‌اند. براساس این گزارش هر نوزاد و یا کودک در این شبکه به بهای هزار و 375 دلار به فروش رسیده است.

 خرید و فروش کودکان در اندونزی

این باند خلافکار و قاچاق انسان در شبکه اجتماعی اینستاگرام تحت عنوان یک گروه مشاور خانواده فعالیت داشته و صفحه آنها تعداد 700 فالوور(دنبال کننده) داشته است. دراین صفحه در مورد سن، محل تولد و مذهب کودکان اطلاعات و جزئیات ارائه شده بود.

طبق گزارش پلیس اندونزی، گردانندگان این شبکه خلافکار تبلیغات فروش کودکان از سوی والدینی که فرزندان خود را نمی‌خواهند، نیز پذیرفته شده بود. البته تبلیغات به صورت آشکار ارائه نشده و افراد پس از مراجعه به دفتر این شبکه خلافکار، اقدام به خرید و فروش کودکان می‌کردند.

پلیس اندونزی توانست در یک معامله که قرار بود نوزادی به فروش برسد چهار نفر از اعضای این باند خلافکار را دستگیر کند. برخی منابع خبری گزارش دادند احتمالا تاکنون سه کودک از طریق این صفحه شبکه اجتماعی به فروش رفته ‌باشد.

براساس این گزارش افراد دستگیر شده به اتهام قاچاق انسان و نقض قانون حمایت از کودکان احتمالا با 15 سال زندان روبه رو خواهند شد.

پلیس اندونزی قرار است با مشکلاتی از این قبیل به صورت جدی برخورد کند.

 

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

.

منبع: irna

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر