coinex
راهنمای خرید تکراتو

صحبت‌های جهرمی در مورد انتقاد به وزارت ارتباطات؛ بستن نسخه‌های فارسی تلگرام کار من نیست!

وزیر ارتباطات با حضور در یک برنامه تلویزیونی در مورد اقدامات این وزارتخانه، مسئله فیلترینگ، حمایت از شبکه‌های اجتماعی بومی و … سخن گفت.

به گزارش تکراتو، محمد جواد آذری جهرمی با حضور در برنامه تلویزیونی دست خط، در مورد انتقاداتی که به وزارت ارتباطات برای عدم حمایت از پیام‌رسان‌های بومی وجود دارد و همچنین حمایت این وزارتخانه از نسخه‌های فارسی تلگرام توضیحاتی ارائه کرد.


بیشتر بخوانید: جهرمی : با دورف در تهران جلسه داشتیم


آیا وزارت ارتباطات از نسخه‌های فارسی تلگرام حمایت می‌کند؟

جهرمی در پاسخ به این سوال اعلام نمود که وزارت ارتباطات به هیچ‌ وجه از نسخه‌های فارسی تلگرام حمایت نکرده و چنین چیزی درست نیست و آنها نقشی در این فرآیند نداشته‌اند. همچنین این وازارتخانه تاکنون نه امکاناتی به این شبکه‌ها ارائه داده و نه حمایتی از آنها به عمل آمده است.


بیشتر بخوانید: چگونه می‌توان فیلترشکن ها را مسدود کرد ؛ روش فیلترینگ وی‌پی‌ان (VPN) به زبانی ساده


وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تأکید بر اینکه هاتگرام و تلگرام بنا بر تصمیم مرکز ملی فضای مجازی و برای دوره گذار از فیلترینگ تلگرام، به فعالیت خود ادامه دادند، گفت که آنها در دی ماه ۹۶ در اطلاعیه‌ای رسمی اعلام کرده‌اند که امنیت نسخه‌های غیررسمی تلگرام را تائید نمی‌کنند.

وی ادامه داد که نمی‌توان به ارتباطات بین المللی بی توجه بود و همه چیز را در درون کشور دنبال کرد زیرا این دیدگاه اشتباه است و در اقتصاد مقاومتی نیز بخشی به موضوع صادرات اختصاص پیدا کرده است به بیان دیگر اقتصاد مقاومتی با رویکرد توجه به بازارهای بین المللی و استفاده از ظرفیت‌های درونی تعریف شده است.

جهرمی با تاکید بر اینکه هم اکنون کشور دچار محدودیت در دسترسی به بازار بین المللی شده‌ است و نیز کشورهای خارجی در دسترسی به بازار ایران با محدودیت مواجه هستند، گفت که به همین دلیل اقتصاد کشور ساکن است و دچار چالش‌هایی در ارتباطات اقتصادی شده است.

استفاده از تحریم‌ها برای رشد داخلی

جهرمی تحریم‌ها را فرصتی برای تولید داخلی دانست و ادامه داد که کاهش ارزش پول ملی، فرصت صادرات را فراهم می‌کند. به گفته وی کشور با منع بین الملل برای بازار صادرات رو به رو است و بخشی از تولیدات داخل نیز بی رونق شده است. وی تاکید کرد که  کاهش ارزش پول ملی، تورم و شکاف بین فقیر و غنی را در کشور ایجاد کرده است.

وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه باید موانع جدی حوزه تولید در کشور برطرف شود و این موضوع تاکید رئیس جمهور است، خاطرنشان کرد که در این راستا بسته سیاست‌های ارزی دولت، تامین بخش تولید را در اولویت قرار داده و همچنین امنیت غذایی جامعه از دیگر تاکیدات این بسته سیاستی است که اثرات تورمی در حوزه مواد غذایی در کمترین حد ممکن باشد.

فیلترینگ به معنای رشد شبکه‌های داخلی نیست

وزیر ارتباطات در پاسخ به اظهار منتقدان در عدم حمایت از شبکه‌های اجتماعی بومی تاکید کرد که گروه‌های سیاسی عمدتا یک بهانه را به موضوعی برای مانور تبدیل می‌کنند و در مورد وزیر ارتباطات نیز سعی دارند بگویند وزیر ارتباطات از شبکه‌های بومی حمایت نمی کند این در حالی است که شبکه‌های اجتماعی بومی در بیانیه‌ای چندی پیش اعلام کردند که وزارت ارتباطات تنها نهادی است که به صورت کامل از آنها حمایت کرده است.


بیشتر بخوانید: از فیلترینگ تلگرام تا مسدودسازی فیلترشکن ها ؛ تیشه به ریشه کسب و کارهای آنلاین


وی با بیان اینکه فیلتر تلگرام بخشی از بی اعتمادی جامعه به پیام رسان‌های بومی را در بر داشت گفت که نباید فیلترینگ را مسیری برای رشد پیام رسان های داخلی دانست زیرا یک شهروند عادی که تا دیروز از یک سرویس دهنده در حال دریافت خدمات بوده است چنانچه دسترسی‌اش از امروز از بین برود دچار نوعی بی اعتمادی می‌شود.

وی با بیان اینکه عده‌ای از شکل گیری شبکه‌های اجتماعی در کشور ناراضی‌اند، خاطرنشان کرد که مدینه فاضله برخی قطعی اینترنت است. این در حالی است که ظرفیت فضای مجازی برای بسیاری از اقدامات ظرفیت بسیار خوبی است و برای مثال در بسته شدن کانال‌های ضدانقلاب در حوادث دی ماه ۹۶ اجماع کاربران توئیتر و فشار افکار عمومی باعث بسته شدن کانال‌های ضدانقلاب توسط شبکه اجتماعی تلگرام شد.

 

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

.

منبع: mehrnews

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر