;
coinex

زیان یک میلیارد دلاری ZTE به دلیل تحریم‌های آمریکا

پیامد تحریم‌های آمریکا علیه کمپانی ZTE زیان یک میلیارد دلاری این کمپانی در سال 2018 بود. این کمپانی از اوایل امسال درگیر بحران بزرگی بود.

به گزارش تکراتو، به خاطر تحریم‌های ایالات متحده آمریکا علیه این شرکت چینی، پیش‌بینی شده که ZTE طی ماه‌های آینده ضرر هنگفتی را تجربه خواهد کرد. گزارش عملکرد مالی این شرکت در تابستان امسال که ساعاتی پیش منتشر شده حاکی از آن است که جدال با دولت آمریکا باعث کاهش محسوس سودآوری این شرکت نسبت به سال گذشته شده است. در سه ماه اخیر، ZTE  تنها 564 میلیون یوآن سودآوری داشته که نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته 65 درصد کاهش داشته است.

زیان یک میلیارد دلاری ZTE به دلیل تحریم‌ها

شرکت چینی برای از سر گرفتن فعالیت‌های عادی خود در بازار، چندی پیش توافق کرد که مبلغ 1 میلیارد دلار را به عنوان جریمه به دولت آمریکا پرداخته و در استراتژی‌های مدیریتی خود تغییراتی اعمال کند. همین موضوع تأثیر بسیار بزرگی بر اقتصاد این کمپانی گذاشت، به طوری که در گزارش مالی اخیر پیش‌بینی شده که ZTE تا پایان سال جاری چیزی قریب به 6.2 تا 7.2 میلیارد یوآن (بین 890 تا 1 میلیارد دلار) از دست خواهد داد.

با این وجود، مشکلات حال حاضر باعث عقب‌نشینی ZTE  نشده است. چینی‌ها اخیرا پرچمدار Axon 9 Pro را به بازار معرفی کردند و نوبیا، که یکی از زیرمجموعه‌های این شرکت است نیز تلفن هوشمند جذابی مجهز به دو نمایشگر در راه دارد که تا پایان این ماه روانه بازار می‌شود.

با تمام این اوصاف باید منتظر ماند و دید که آیا عرضه این دو گوشی و اتخاذ سیاست‌های جدید می‌تواند در بهبود اوضاع این شرکت تأثیرگذار باشد یا خیر.

 

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

.

منبع: neowin

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر