;
coinex

استفاده غیرقانونی اپل از دانش آموزان برای مونتاژ اپل واچ

کمپانی اپل برای مونتاژ اپل واچ به صورت غیرقانونی از دانش آموزان استفاده کرده است. گروه Sacom که در زمینه‌ی حقوق بشر فعالیت می‌کند، مدعی این امر است.

به گزارش تکراتو، گروه Sacom که در هنگ کنگ حضور دارد، مدعی شده‌ که تولید کننده‌ی قطعات کامپیوتری تایوانی، به نام کوانتا کامپیوتر در حال استفاده از نوجوانان برای ساخت سری چهارم ساعت‌های اپل است.

بر اساس گزارشات، گروه ساکوم با حدود ۳۰ نفر از دانش آموزان دبیرستانی که در کارخانه‌ی کوانتا کامپیوتر در شهر چونگ کینگ مشغول به کار بودند مصاحبه کرده و مدعی شده که بسیاری از آن‌ها در خط اسمبلی کارخانه مشغول به کار بوده‌اند.

مونتاژ اپل واچ به صورت غیرقانونی توسط دانش آموزان

یکی از دانش آموزان اعلام کرده که حدود ۱۲۰ نوجوان دیگر که اغلب دبیرستانی هستند در این کارخانه کار می‌کنند و مثل یک ربات فرایند تولید را به طور مداوم پی گیری می‌کنند. این دانش آموزان مجبور هستند شب‌ها بیدار بمانند و در شیفت شب کار کنند. موضوعی که در کشور چین غیر قانونی محسوب می‌شود.

ظاهرا این نوجوانان توسط معلمان مدرسه‌ی خود به این کارخانه اعزام شده‌‌اند و به بسیاری از آن‌ها گفته شده در صورت طی نکردن این مراحل فارغ التحصیل نخواهند شد.

اپل خود پیگیری این گزارشات مبنی بر استفاده‌ی غیر قانونی کوانتا کامپیوتر از نوجوانان برای مونتاژ اپل واچ را آغاز کرده اما نکته جالب اینکه این اولین بار نیست که یکی از کارخانه‌های تولید کننده‌ی قطعات سخت افزاری اپل از دانش آموزان استفاده‌ی ابزاری می‌کند.

سال گذشته نیز یکی دیگر از کارخانه‌ها به نام  Foxconn  از دانش آموزان استفاده می‌کرد و آن‌ها مجبور بودند بیش از ۱۱ ساعت در روز کار کنند.

کار کردن دانش آموزان در وقت‌های اضافی خلاف قانون محسوب نمی‌شود، اما بیش از ۴۰ ساعت کار هفتگی در کشور برای نوجوانان مجاز نیست.

 

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

.

منبع: Engadget

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر