;
coinex

افتتاح بزرگترین فرودگاه دنیا در ترکیه همزمان با سالگرد ۹۵ سالگی تاسیس این جمهوری

بزرگترین فرودگاه دنیا در ترکیه همزمان با سالگرد ۹۵ سالگی تاسیس جمهوری ترکیه افتتاح شد. افراد بسیار زیادی مشغول به فعالیت برای ساخت این فرودگاه بودند.

به گزارش تکراتو، پروژه بزرگترین فرودگاه دنیا نگرانی‌هایی برای محیط زیست ترکیه ایجاد کرد و مردم ترکیه دست به اعتراضات گسترده‌ای در این مورد زدند. البته افتتاح این فرودگاه تنها حالت سمبلیک داشته و قرار است تا پایان سال ۲۰۱۸ میلادی به مرحله‌ی بهره‌برداری کامل برسد.

بزرگترین فرودگاه دنیا در ترکیه

افتتاح بزرگترین فرودگاه دنیا در ترکیه

بزرگترین فرودگاه دنیا که در ساحل دریای سیاه ساخته شده، قرار است در فاز اول ۹۰ میلیون مسافر را سالانه جابه جا کند. با این وجود قرار شده طی ده سال بعد، به ۲۰۰ میلیون مسافر در سال سرویس دهد. این مسئله موجب می‌شود این فرودگاه به بزرگترین فرودگاه دنیا تبدیل گردد. این فرودگاه که در چهار فاز تکمیل خواهد شد از ۶ باند پرواز، سه پایانه و ۱۰۰ هزار مترمربع فضای فروش تشکیل شده است.

این فرودگاه جدید که در زمینی به مساحت ۷۶٫۵ میلیون مترمربع در فاصله ۳۴٫۵ کیلومتری از مرکز استانبول ساخته شده می‌تواند به قطب اتصال آفریقای شمالی، اروپا و آسیا تبدیل گردد.

این فرودگاه به ۲۲۸ میز کنترل گذرنامه، ۲۰ هزار صندلی انتظار و ۴۰ هزار جای پارک مجهز شده است. پس‌ از جایگزینی با فرودگاه آتاتورک، فرودگاه جدید استانبول به قطب اصلی شرکت هواپیمایی ترکیش ایر تبدیل خواهد شد. این شرکت هواپیمایی از استانبول به بیش‌از ۱۱۰ کشور جهان پرواز می‌کند و بسیاری از گردشگران بین‌المللی آسیایی‌ یا اروپایی با این پرواز به ترکیه می‌آیند.

 

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

.

منبع: independent

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر