;
coinex

هشدار به دارندگان گوشی های آیفون توسط پلیس فتا تهران

هشدار به دارندگان گوشی های آیفون توسط رئیس پلیس فتا تهران در پی ارسال پیام‌های اینترنتی با عنوان شرکت اپل، به دارندگان این گوشی‌ها صورت گرفت.

به گزارش تکراتو، رئیس پلیس فتا تهران در پی وصول اخباری مبنی بر ارسال پیام‌های اینترنتی با عنوان شرکت اپل به شماره تماس افرادی که گوشی آنها مفقود یا سرقت شده بود، اعلام کرد که مجرمین با شگرد ارائه یک تله فیشینگ اقدام به ارسال یک پیامک جعلی و درخواست رمز و نام کاربری  و مکان مفقود و یا سرقت گوشی را می‌نمایند.

هشدار به دارندگان گوشی های آیفون

در پی این اقدام رئیس پلیس فتا به دارندگان این گوشی‌ها هشدار داد. در این حمله، پس از ارسال اطلاعات خواسته شده، مجرمین سایبری در قدم بعدی اقدام به ورود و دستیابی به تمامی اطلاعات موجود در سیستم‌های گوشی قربانی خود می‌کنند.

سرهنگ تورج کاظمی افزود که فردی در فضای مجازی با طراحی سایت جعلی اپل اقدام به دسترسی به اپل آی دی کاربران گوشی اپل نموده و با تغییر اپل .آی دی و در اختیارگرفتن برنامه‌های گوشی اقدام به اخاذی از مالکین تلفن کرده است. با پیگیری‎های فنی مهندسین پلیس، مجرم شناسایی و با هماهنگی مرجع محترم قضایی در یک عملیات غافلگیرانه در مخفی گاه خود شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ کاظمی به دارندگان این مدل گوشی همراه توصیه کرد که نسبت به رعایت مسائل امنیتی و پرهیز از افشای رمز اپل آی.دی خود و ارسال به صفحات شبیه سازی شده و جعلی اجتناب کنند.

 

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

.

منبع: mehrnews

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر