;
coinex

فناوری جدید پلیس چین و شناسایی مظنونان از طریق راه رفتن

شناسایی مظنونان از طریق راه رفتن در چین ممکن شد. پلیس چین به فناوری جدیدی دست یافته که از طریق آن می‌تواند به شناسایی مطنونان بپردازد.

به گزارش تکراتو، مقامات چینی در حال کار روی تکنولوژی عجیبی هستند که افراد را با توجه به نحوه راه رفتن آن‌ها تشخیص می‌دهد. با استفاده از این تکنولوژی شناسایی افراد حتی بدون دسترسی به چهره آن‌ها ممکن است. در حال حاضر هم از فناوری مشابهی در خیابان‌های پکن و شانگ‌های استفاده می‌شود که نگرانی‌هایی را در مورد حریم خصوصی افراد به وجود آورده است.

شناسایی مظنونان از طریق راه رفتن

این نرم‌افزار که به وسیله آن شناسایی مظنونان از طریق راه رفتن ممکن می‌شود، توسط یک شرکت چینی فعال در زمینه هوش مصنوعی به نام Watrix ساخته شده که با ساخت یک مدل مجازی نحوه حرکت اشخاص را تنها با استفاده از یک ویدیو تشخیص می‌دهد. نرم افزار مورد نظر حتی نیازی به استفاده از دوربین‌های خاصی نداشته و با استفاده از دوربین‌های نظارتی پلیس هم کار خود را به خوبی انجام می‌دهد.

برنامه شرکت Watrix حتی می‌تواند افراد را از فاصله ۵۰ متری هم تشخیص دهد. البته این تکنولوژی هنوز به صورت Real Time کار نکرده و برای استفاده از آن پلیس باید ویدیوها را در خود برنامه آپلود کند و ۱۰ دقیقه الی یک ساعت برای انجام تمام مراحل آن منتظر بماند.

پلیس در حال حاضر از دوربین‌های تشخیص چهره برای شناسایی مردم در جمعیت استفاده می‌کند. یکی از موسسان کمپانی Watrix که این شرکت را به خاطر مشکلات حریم خصوصی ترک کرده می گوید با وجود آن که این تکنولوژی جدید هنوز به اندازه تشخیص چهره موفق عمل نمی‌کند اما ۹۴ درصد موفقیت هم به اندازه کافی برای مقامات چینی کافی خواهد بود.

 

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

.

منبع: abc

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر