;
coinex

ساخت اولین ربات آرایشگر جهان توسط یک ایرانی

اولین ربات آرایشگر جهان توسط یک ایرانی ساخته شد. این ربات آرایشگر می‌تواند مدل‌های مختلف مو زنانه و مردانه را با دقت، سرعت و کیفیت بالا پیرایش کند.

به گزارش تکراتو، حسن میرزانژاد که مخترع این ربات آرایشگر ایرانی است در مصاحبه‌ای با ایلنا از ویژگی‌های اختراع خود گفت و به این موضوع اشاره کرد که برای ساخت چنین دستگاهی از تکنولوژی رباتیک و مکاترونیک بهره برده است.

ساخت اولین ربات آرایشگر جهان در ایران

این مخترع ایرانی می‌گوید که این ربات می‌تواند همه مدل‌های مختلف مو مردانه و زنانه را با دقت و بدون هیچ برخورد فیزیکی با پوست سر پیرایش کند، در حالی که هیچ مویی نیز روی زمین ریخته نخواهد شد.

به گفته حسن میرزانژاد، مدیر آموزشگاه نیک رویان و مخترع ربات پیرایشگر موی سر، به کمک این ربات، عمده کار پیرایشگران که با قیچی و ماشین پیرایش است، حذف شده و آرایشگر تنها به شستشو و فرم‌دهی سر مشغول خواهد شد. با استفاده از این دستگاه، بهداشت کاملا رعایت شده و کیفیت و سرعت خدمات پیرایشگران افزایش پیدا می‌کند.

او در ادامه درباره شکل‌گیری ایده اولیه ساخت چنین محصولی می‌گوید:

یک سری مشکلات وجود دارد که آرایشگرها همیشه درگیر آن هستند. عمده این مشکلات بابت وسایل و ابزارهای کار آنهاست. در همه این سالها با اینکه تجهیزات و ابزار کار آرایشگری خیلی رشد کرده، اما قیچی همچنان وسیله اصلی کار پیرایشگران است.

دلیل آن هم این است که ماشین توانایی کوتاه کردن موهای بلند را ندارد و مجبور هستیم از قیچی استفاده کنیم. قیچی باعث مچ درد، کمردرد، واریس و… می‌شود. چون آرایشگر مدت زیادی می‌ایستد تا این کار را انجام دهد. همین مسئله من را به این فکر انداخت که وسیله‌ای بسازم تا از قیچی استفاده نکنیم یا کم استفاده شود.

اولین ربات آرایشگر جهان برای نخستین بار در نورنبرگ آلمان و در مسابقات بین المللی iENA 2018 رونمایی شد و توانست مقام دوم این دوره را به دست آورد.

میرزانژاد می‌گوید که این ربات هیچ نمونه مشابهی در دنیا ندارد و به همین دلیل استقبال خوبی از طرف بازدید کنندگان، داوران و شرکت‌های مختلف شد. او علاوه بر دریافت مدال نقره از رقابت‌های iENA توانست از مرکز علوم و تحقیقات تایلند هم مدال طلا و مدرک بهترین اختراع در این نمایشگاه را دریافت کند.

میرزانژاد در مورد هدف از ساخت دستگاه پیرایشگر خود می‌گوید:

هدف من این بود که تجهیزات آرایشگاه‌ها در همه جای دنیا تغییر کرده و پیشرفته‌تر شود. افزایش کیفیت خدمات، سرعت و دقت در کار آرایشگری از اهداف من بوده است. هر مدل مویی برای آن تعریف می‌شود و ربات پیرایشگر می‌تواند کاملا هوشمند و بر اساس علم مورفولوژی (چهره شناسی) مدل موی مناسب با سر و صورت مشتری را به او معرفی کند.

میرزانژاد در ادامه توضیح می‌دهد که “مراحل پیرایش با دقت بالا و میلیمتری انجام شده و کاملا بهداشتی کار می‌کند. سیستم مکنده بکار رفته در این ربات همه موها را جمع کرده و مویی روی زمین ریخته نمی شود.”

آرایشگر می‌تواند سایر مراحل کار مثل تیغ زدن و خط انداختن، شستشو و یا فرم دهی با سشوار که نیاز به ظریف کاری دارد، بعد از اتمام کار ربات انجام دهد. این یعنی ربات پیرایشگر 95 درصد کار را انجام داده و آرایشگر تنها کافیست تا بقیه مراحل پایانی را به انجام رساند.

اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر