;
coinex

دستگاه‌های دولتی حق ذخیره کردن اطلاعات شهروندان را ندارند

دستگاه‌های دولتی حق ذخیره کردن اطلاعات شهروندان را ندارند. معاون وزیر ارتباطات این اقدام را غیرقانونی دانست و گفت دستگاه‌های دولتی چنین اجازه‌ای ندارند.

به گزارش تکراتو، امیر ناظمی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی توئیتر با اشاره به حفره امنیتی ایجاد شده در سامانه‌ای وابسته به وزارت صنعت، معدن و تجارت در روزهای اخیر که اطلاعات کارت ملی بخشی از ایرانیان را قابل دسترس ساخت، نوشته است:

سامانه ای وابسته به وزارت صمت، دارای یک حفره امنیتی بوده که اطلاعات کارت ملی بخشی از ایرانیان را قابل دسترس ساخته است. این حفره توسط یک هموطن شناسایی و از طریق توئیتر اطلاع رسانی شده است. در ادامه مشکل رفع شده است.


بیشتر بخوانید: آسیب پذیری در سامانه آمار وزارت صنعت ؛ لو رفتن اطلاعات هویتی تمام ایرانی‌ها


ذخیره کردن اطلاعات شهروندان غیرقانونی است

ذخیره کردن اطلاعات شهروندان

معاون وزیر ارتباطات با اعلام درس‌هایی که می‌شود از این اشتباه گرفت، اعلام کرد که ذخیره سازی داده‌های شهروندان غیرقانونی است و به بهانه سرعت یا سخت بودن نمی‌توان از اصول حریم خصوصی عدول کرد.

وی ادامه داد که ذخیره کردن اطلاعات شهروندان توسط دستگاههای دولتی غیرقانونی است و این امر مطالبه عمومی است. مسئولان رده بالای دولتی باید مدافع حقوق شهروندان باشند.

ناظمی با بیان اینکه امنیت برآمده از شهروندان مسئولیت پذیر است و شبکه‌های اجتماعی اصلی ترین راه میانبر میان شهروند و دولت است، تاکید کرد که در این اتفاق مشارکت شهروند مسئولیت پذیر از طریق شبکه اجتماعی امکان پذیر شد و وی از شبکه اجتماعی برای نقد و در همان حال تصحیح دولت بهره برد.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران با اشاره به اینکه انتقاد نخستین گام برای تصحیح است و نباید از شبکه اجتماعی ترسید، خاطرنشان کرد که اصول اتصال به مرکز تبادل داده ملی (NIX) برای تبادل داده‌ها طراحی شده و برای ذخیره سازی اطلاعات نیست.

وی در پایان تاکید کرد که رعایت اصول دولت الکترونیک، امکان شفاف سازی را به دور از نقض حریم خصوصی مدنظر قرار می‌دهد.

 

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

.

منبع: mehrnews

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر