;
coinex

استن لی خالق داستان های کمیک و ابرقهرمانان مارول در 95 سالگی درگذشت

استنلی مارتین لیبر (Stanley Martin Lieber) معروف به استن لی (Stan Lee) نویسنده کتاب های کمیک و خالق ابرقهرمانان مارول در سن 95 سالگی درگذشت.استن لی در سال 1922 در یک خانواده یهودی به دنیا آمد و در جوانی با کار در بخش داستان های مصور نشریات تایملی که بعدها به مارول تغییر نام داد به دنیای کمیک استریپ قدم گذاشت. او ابرقهرمان های زیادی از دنیای مارول را خلق کرد.

مرگ استن لی در 95 سالگی

استن لی در روز دوشنبه، 12 اکتبر 2018 برابر با 21 آبان 1397 در مرکز پزشکی سیدار ساینای در لس آنجلس درگذشت. Stan Lee در سالهای اخیر با بیماری های مختلفی از جمله ذات‌الریه دست و پنجه نرم می‌کرد و سرانجام در سن 95 سالگی دار فانی را وداع گفت.

اهالی سینما می‌گویند که ابرقهرمان‌ها می‌آیند و می‌روند، ولی استن‌لی خالق بسیاری از این ابرقهرمان‌های سرشناس، موجودی جاودانی و همیشگی است. جی سی لی، دختر این نویسنده مشهور بعد از مرگ استن لی در مصاحبه‌ای گفت که پدرش از بهترین و سالم‌ترین آدم‌ها بود.

استن و جک کربی در سال 1961 چهار موجود شگفت انگیز را به وجود آورند و در همین سال بود که نشریات تایملی به مارول تغییر نام داد. البته این تنها یک شروع طوفانی برای او بود، پس از آن لی شخصیت های بسیاری را خلق کرد که برای سالها در ذهن مخاطبان نقش خواهد بست.

از جمله مهم‌ترین آثار او می‌توان به مرد عنکبوتی (اسپایدر من)، بلک پنتر (پلنگ سیاه)، هالک شگفت انگیز ، آیرون من (مرد آهنی)، ایکس من و اونجرز‌ (انتقام جویان) اشاره کرد.


بیشتر بخوانید: فیلم اونجرز ۴ و تئوری سفر در زمان ؛ بازگشت قهرمانان مارول


این مرد افسانه ای مارول حضور بسیار کوتاهی در اکثر فیلم هایی داشت که از شخصیت های قهرمانی او خلق شده بود. با مرگ استن لی دنیای کمیک و ابرقهرمانان مارول ضایعه جبران ناپذیری را تجربه خواهند کرد.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: bbc

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر