;
coinex

اجازه ورود گوشی با کد ملی ؛ وصل شدن سامانه ثبت گوشی مسافری به نیروی انتظامی

سامانه ثبت گوشی‌ مسافری به نیروی انتظامی وصل شد. همچنین هر مسافر اجازه ورود گوشی با کد ملی را خواهد داشت اما فقط امکان ثبت یک گوشی وجود دارد.

به گزارش تکراتو، معاون وزیر ارتباطات اعلام نمود که از این پس هر مسافر فقط می‌تواند یک گوشی، با کد ملی و شماره پاسپورت خود ثبت نماید. حسین فلاح جوشقانی اعلام کرد که این اقدام در راستای ساماندهی ورود گوشی‌های مسافری به کشور و جلوگیری از قاچاق این کالا انجام شده است.


بیشتر بخوانید: عدم تعلق معافیت گمرکی به گوشی مسافری اتباع خارجی


چون نرخ ارز در بازار افزایش یافته، قیمت گوشی نیز افزایش یافته و باعث کندی واردات این کالا به کشور شده است. این موضوع باعث شده تا عده‌ای به صورت مسافری نسبت به وارد کردن این گوشی‌ها به صورت تکی و به اسم مسافری اقدام کنند و آنها را با نرخ آزاد بفروشند.

اجازه ورود گوشی با کد ملی و شماره پاسپورت

اجازه ورود گوشی با کد ملی

جوشقانی اعلام کرد که تا پیش از این هر مسافر محدودیتی برای واردات گوشی موبایل به کشور نداشت و می‌توانست با کدملی خود هر تعداد گوشی وارد کند. اما هم اکنون با هماهنگی صورت گرفته با نیروی انتظامی و گمرک، هر مسافر اجازه ورود گوشی با کد ملی و شماره پاسپورت را فقط یک بار خواهد داشت.


بیشتر بخوانید: جیلبریک iOS 12.1 در گوشی آیفون XS MAX امکان‌پذیر شد


معاون وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه در این سامانه شخص مسافر، می‌تواند با پرداخت عوارض گمرکی نسبت به ورود گوشی به کشور و ثبت رجیستری آن اقدام کند، ادامه داد که در این سامانه تنها مسافرانی که وارد کشور می‌شوند، گوشی خود را با کارت ملی و شماره پاسپورت ثبت می‌کنند. با این روش جلوی ورود گوشی‌هایی که از طریق واردکنندگان موبایل و به اسم مسافری وارد کشور می‌شوند، گرفته خواهد شد.

 

بیشتر بخوانید:

اخبار موبایل را با تکراتو دنبال کنید.

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

.

منبع: mehrnews

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر