;
coinex

گوشی های تعمیر شده در خارج نیازی به پرداخت هزینه گمرکی ندارند

گوشی های تعمیر شده که به خارج کشور فرستاده شده‌اند حتی اگر تعویض هم شده باشند، مشمول پرداخت هزینه گمرکی هنگام بازگشت نخواهند بود.

به گزارش تکراتو، از زمان اجرای طرح رجیستری موبایل تاکنون مشکلات و سوالات زیادی درباره این طرح برای مردم به وجود آمده است. پیش از مطرح شدن موضوع هزینه گمرکی برای گوشی های تعمیر شده ، اعلام شد که تعدادی گوشی‌های رجیستر شده پس از تعمیر غیرفعال می‌شوند که دلیل آن تغییر سهوی شناسه IMEI گوشی پس از تعمیر بود که لازم بود تعمیرکار شناسه گوشی را به حالت قبل تغییر دهد.


بیشتر بخوانید: غیرفعال شدن برخی موبایل های رجیستر شده پس از تعمیر؛ علت چیست؟


هزینه گمرکی برای گوشی های تعمیر شده

در این بین برخی کاربران اعلام کرده‌اند که گوشی‌های آنها در خارج تعمیر شده و هیچ اطلاعی از تغییر شناسه گوشی خود نداشته و تعمیرکار هم در دسترس نیست که شناسه را به حالت اول برگرداند؛ در این حالت راهکار چیست؟! آیا برای گوشی تعویضی باید هزینه گمرکی بپردازند؟

در پاسخ به این سوال باید گفت، فردی که با چنین مشکلی رو به رو شده باید برای اصلاح موضوع وارد سایت همتا شده و در بخش گوشی تعمیری با اظهار IMEI گوشی قبلی و IMEI گوشی جدید اقدام به ثبت گوشی تعمیری کند. در این حالت، یک گوشی پس از تعمیر و حتی تعویض، نیازی به پرداخت هزینه گمرکی نخواهد داشت.

 

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

.

منبع: farsnews

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر