;
coinex

روش اتصال کارت سوخت به کارت بانکی ؛ چگونه کارت سوخت را به کارت بانکی متصل کنیم؟

چگونه کارت سوخت را به کارت بانکی متصل کنیم؟ در این مطلب به این پرسش پاسخ داده و روش‌های اتصال کارت سوخت به کارت بانکی را بررسی می‌کنیم.

به گزارش تکراتو، چندی پیش بود که وزیر ارتباطات خبر از اتصال کارت سوخت به کارت بانکی داد. محمدجواد آذری جهرمی امروز نیز در حاشیه جلسه با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی که در خصوص بررسی پیشرفت‌ها و موانع موجود بر سر راه دولت الکترونیک برگزار شد، به نحوه اتصال کارت سوخت به کارت بانکی اشاره نمود.

چگونه کارت سوخت را به کارت بانکی متصل کنیم

وزیر جوان ارتباطات اعلام کرد، از امروز که صدور کارت سوخت از طریق اپلیکیشن دولت همراه و سایت دولت موبایل آغاز شده، تا ساعت ۱۱ امروز ۱۵۷ هزار نفر با مراجعه به سامانه دولت همراه درخواست صدور کارت سوخت و اتصال به کارت بانکی را داشته‌اند.

روش سوخت‌گیری از طریق کارت بانکی چگونه است؟

آذری جهرمی علاوه بر اعلام خبر اتصال کارت سوخت به کارت بانکی ، روش سوخت گیری از طریق کارت بانکی را نیز شرح داد. به گفته وی ۵۵ درصد نازل‌های پمپ بنزین‌ها به سیستم‌های متمرکز متصل شده‌ و ۴۵ درصد نازل‌ها نیز به دستگاه‌های pos (پرداخت) متصل هستند. وزیر ارتباطات یادآور شد که تمام دستگاه‌ها که به صورت متمرکز در جایگاه‌های سوخت قرار دارند به نازل‌ها متصل شده و بروز رسانی و آپدیت نیز شده‌اند.

اتصال کارت سوخت به کارت بانکی

وی اظهار داشت که به محض ثبت نام کاربر برای اتصال کارت سوخت به کارت بانکی ، بانک مرکزی به بانک دارنده کارت، دستور می‌دهد که کیف پول الکترونیکی داخل کارت ایجاد شود و امکان پرداخت مبلغ سوخت از طریق کارت بانکی دارنده کارت سوخت فراهم شود.

صرفه جویی ۳۳۰ میلیارد تومانی در ثبت نام اینترنتی کارت سوخت

وزیر ارتباطات به دستاوردهای صدور کارت سوخت با استفاده از زیرساخت‌های دولت الکترونیک اشاره کرد و اعلام نمود که پیش بینی می‌شود با احتساب حذف هزینه تردد و صدور کارت سوخت از طریق اپلیکیشن و سایت دولت همراه، ۳۳۰ میلیارد تومان در این زمینه صرفه جویی گردد.

وی اعلام نمود که پیاده سازی کامل دولت الکترونیک از تاکیدات مقام معظم رهبری و برنامه ششم توسعه به وزارت ارتباطات تکلیف شده است. جهرمی تاکید کرد که از نظر زیرساختی کشور در وضعیت خوبی قرار دارد اما برای پیاده سازی این تعهدات نیازمند همکاری و هماهنگی دستگاه‌های حاکمیتی است که باید از ظرفیت شورای هماهنگی اقتصادی بین قوا استفاده کند.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه پیش از این برای مدیریت سوخت کشور از سیستم الکترونیکی استفاده شد اما آن شیوه به رغم توسعه یافتگی با مشکلاتی همراه بود، توضیح داد که امروز با تصمیم گیری مجدد نهادهای درگیر این موضوع مقرر شد تا کارت سوخت بار دیگر به چرخه سوخت گیری وارد شود و در این مسیر وزارت نفت، بانک مرکزی، ناجا، سازمان ثبت احوال و وزارت ارتباطات با یکدیگر هماهنگی داشته باشند. به این معنی که اتصال این سیستم‌ها از طریق زیرساخت‌های دولت الکترونیک انجام شود تا در نهایت سوخت گیری به صورت الکترونیکی و از طریق کارت سوخت انجام شود.

اتصال کارت سوخت به کارت بانکی فراهم شد

وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه پس از الزامی شدن سوختگیری از طریق کارت سوخت در مدت دو ساعت پس از درخواست اینترنتی، کارت سوخت برای فرد قابل استفاده خواهد بود، گفت که اجرای موفق رجیستری تلفن همراه، توزیع حمایت‌های دولتی با هماهنگی وزارت کار و نیز تجربه کارت سوخت از جمله اقداماتی است که از طریق زیرساخت‌های الکترونیکی در بستر دولت الکترونیک صورت گرفته تا شرایط بهتری برای مردم فراهم شود.

امکان دریافت کارت سوخت المثنی

همزمان با اعلام خبر اتصال کارت سوخت به کارت بانکی بیان شد که افراد می‌توانند به ۳ روش‌ نسبت به دریافت کارت سوخت المثنی نیز اقدام کنند. افرادی که کارت سوخت خودرو و یا موتورسیکلت آنان مفقود شده است، می‌توانند کارت سوخت جدید برای خود دریافت کنند.


بیشتر بخوانید: چگونگی ثبت نام کارت سوخت المثنی


اطلاعات مورد نیاز جهت ثبت نام و اتصال کارت سوخت به کارت بانکی

برای ثبت نام کارت سوخت متصل به کارت بانکی لازم است اطلاعات مورد نیاز در دسترس باشد:

  1. شماره تلفن همراه به نام مالک وسیله نقلیه
  2. کد ملی و تاریخ تولد متقاضی (با ثبت کد ملی و تاریخ تولد سایر اطلاعات شناسنامه‌ای مانند نام و نام خانوادگی، نام پدر و شماره شناسنامه به صورت خودکار نمایش داده می‌شود)
  3. اطلاعات شناسایی وسیله نقلیه (شماره هشت رقمی مندرج در ذیل بارکد پستی پشت کارت خودرو متقاضی) یا شماره VIN
  4. انتخاب یکی از شماره‌های کارت بانکی متقاضی که به صورت خودکار در پنجره ثبت اطلاعات این بخش به نمایش در می‌آید.
  5. پس از ورود اطلاعات ، پیامی مبنی بر تایید عملیات ثبت نام به اطلاع متقاضی خواهد رسید که تنها به منزله پایان مراحل ثبت نام خواهد بود.
  6. زمان استفاده از کارت بانکی به عنوان کارت سوخت در جایگاه‌های سوخت متعاقبا در اطلاعیه‌های آتی اعلام خواهد شد.

نکات مهم و قابل توجه برای ثبت نام کارت سوخت متصل به کارت بانکی

آن دسته از مالکان که دارای بیش از یک دستگاه خودرو و موتورسیکلت فاقد کارت سوخت هستند، برای ثبت نام کارت المثنی بایستی مجددا مراحل ثبت نام را به ازای هر دستگاه خودرو یا موتورسیکلت با یک کارت بانکی دیگر تکرار کنند و یا از اپلیکیشن دولت همراه استفاده نمایند.

آن دسته از مالکان محترم وسایل نقلیه که به هر دلیل نتوانند اطلاعات خود را ارسال نمایند و یا تمایلی به ثبت‌نام غیرحضوری ندارند می‌توانند با مراجعه حضوری به دفاتر خدمات مشترکین پلیس +10 و طبق ضوابط قبلی با ارائه مدارک قانونی لازم نسبت به اعلام و ثبت تقاضای خود برای صدور کارت المثنی سوخت اقدام نمایند.

مالکان خودروهای عمومی و دولتی اعم از سواری، وانت و موتورسیکلت، به منظور دریافت کلیه خدمات مربوط به کارت سوخت از جمله درخواست صدور کارت المثنی، می‌بایست همانند گذشته صرفا با مراجعه به دفاتر خدمات مشترکین پلیس +10 نسبت به ثبت تقاضای خود اقدام نمایند.

.

منبع: mehrnews

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر