coinex
راهنمای خرید تکراتو

قبوض کاغذی تلفن حذف خواهد شد ؛ قبض ها به صورت الکترونیکی صادر می‌شود

به منظور صرفه جویی در کاغذ و پیش برد هرچه بهتر دولت الکترونیک، قبوض کاغذی تلفن حذف خواهد شد. وزیر ارتباطات این مطلب را در حاشیه آغاز همایش هفته دیجیتال مطرح کرد.

حذف قبوض کاغذی تلفن و البته دیگر قبوض مشترکان می‌تواند در هزینه های دولت صرفه جویی کند. با توسعه دولت الکترونیک قرار است تا قبوض مشترکان به صورت الکترونیکی صادر شود.

محمدجواد آذری جهرمی در حاشیه همایش آغاز هفته دیجیتال در وزارت ارتباطات در جمع خبرنگاران با تاکید براینکه وزارت ارتباطات تکلیفی در تنظیم بازار و واردات و تخصیص ارز در زمینه گوشی موبایل ندارد، گفت: به دلیل حل معضل قاچاق این کالا، وزارت ارتباطات مسئولیت کارگروهی در این زمینه را برعهده گرفت.

پس از برگزاری جلسات دادگاه متهمان پرونده وارد کنندگان موبایل، قرار بود تا گوشی‌های توقیفی موجود در انبار به بازار عرضه شوند اما با این وجود هنوز خبری از این عرضه نیست.


بیشتر بخوانید: چرا مجوز عرضه گوشی های توقیفی در انبار صادر نمی‌شود؟


وزیر ارتباطات از برگزاری جلسه‌ای با رئیس کل بانک مرکزی و وزیر صنعت در هفته جاری برای حل مشکل بازار موبایل و نحوه تخصیص ارز به واردات گوشی گفت و به این نکته اشاره کرد که حل مشکل فعلی بازار گوشی نیازمند همکاری بین دستگاهی است. آذری جهرمی در مورد ترخیص حدود 720 هزار گوشی توقیفی نیز توضیح داد و اعلام کرد که مقرر شده است تا ظرف مدت کوتاهی تکلیف این گوشی ها مشخص شود.

وزیر ارتباطات می‌گوید که از این تعداد 120 هزار گوشی در توقیف مستقیم است و 600 هزار گوشی نیز به دلیل آنکه شرکتهای واردکننده آنها همان کسانی هستند که هم اکنون پرونده در قوه قضاییه دارند، اجازه ورود از سوی گمرک به آنها داده نمی شود و به نوعی در توقیف غیرمستقیم هستند.

وزیر ارتباطات گفت: وضعیت بازار گوشی مناسب نیست و گفتگوهای مختلفی درباره قیمت مطرح می‌شود و به همین دلیل از رگولاتوری خواسته ام که گزارشی از وضعیت قیمت در بازار تهیه و ارائه کند.

صحبت های آذری جهرمی تنها به وضعیت بازار موبایل ایران محدود نشد. وزیر ارتباطات از حذف قبوض کاغذی تلفن نیز خبر داد.

حذف قبوض کاغذی تلفن

جهرمی درباره پتانسیل بالای دولت الکترونیک برای صرفه جویی در چاپ و توزیع قبوض کاغذی گفت: حدود 30 میلیون نفر مشترک مخابرات هستند که با احتساب ۲ هزار تومان نرخ چاپ قبض، در هر سال ۳۶۰ میلیارد تومان برای این مشترکان قبض صورتحساب به چاپ می رسد.

اما این تمام ماجرا نیست. حذف قبوض کاغذی فواید بیشتری به همراه خواهد داشت. ماهانه ۳۵ میلیون قبض برای کنتور آب، ۳۵ میلیون برای برق و ۲۰ میلیون قبض برای کنتور گاز صادر می شود که محاسبات نشان می دهد هزینه ۱۴۴۰ میلیارد تومان در سال فقط برای قبوض خدماتی صرف می شود. این درحالی است که می‌توان با ظرفیت دولت الکترونیکی، این هزینه را کاهش و حذف کرد.


بیشتر بخوانید: افزایش قیمت در قبض گاز ؛ مبلغ جدیدی به قبوض گاز بدهکاران اضافه شد


آذری جهرمی در ادامه به این موضوع اشاره کرد که شرکت مخابرات ایران، پیشنهاد داده است تا ظرف ۴۵ روز آینده و با استفاده از ظرفیت دولت الکترونیک، قبوض کاغذی مشترکان مخابرات را حذف کرده و تنها در صورت تقاضای افراد، قبض برای آنها صادر شود.

وزیر ارتباطات تاکید کرد: امروز ظرفیت فراهم است که تمام قبوض به صورت الکترونیکی صادر شود و کاربران بتوانند از طریق موبایل به صورتحساب خود دسترسی داشته باشند و یا از طریق کارپوشه ملی ایرانیان، اسکن قبض خود را ملاحظه کنند. در همین حال با اپلیکیشن پرداخت و اطلاع رسانی آنلاین به مشترک، پرداخت صورتحساب قابل انجام است.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر