;
coinex

آمار دامنه های اینترنتی و تعداد سایت های ایرانی در سال 97 اعلام شد

تعداد سایت های ایرانی از مرز یک میلیون وب‌سایت گذشت. بر اساس آخرین آمارهای ارائه شده از تعداد دامنه های اینترنتی ، پسوند دات آی آر (ir.) بیشترین پسوند سایت های ایرانی را به خود اختصاص داده است.

مرکز ثبت پسوندها و دامنه های اینترنتی پژوهشگاه دانش های بنیادی در جدیدترین آمار خود، تعداد سایت های ایرانی که در داخل کشور از سوی کاربران به ثبت رسیده است را منتشر کرد.

آمار تعداد سایت های ایرانی و دامنه های اینترنتی (آذرماه 97)

یک میلیون و 11 هزار و 14 دامنه اینترنتی سایت های متعلق به ایران، از سوی کاربران به ثبت رسیده است. این درحالی است که تا پایان سال 96، تعداد 967 هزار و 989 دامنه به نام ایران ثبت شده بود. این آمار در مقایسه با پایان سال 96 از ثبت بیش از 50 هزار پسوند جدید اینترنتی در 9 ماه امسال حکایت دارد.

برمبنای این آمار، پسوند دات ir همچنان در صدر دامنه‌های ثبت شده فعال اینترنتی با هویت ایرانی قرار دارد و پسوند net.ir نیز کمترین میزان ثبت دامنه را در میان سایت های ایرانی به خود اختصاص داده است.

آخرین وضعیت ثبت دامنه‌های اینترنتی از تعداد سایت های ایرانی نشان می‌دهد که هم اکنون یک میلیون و 2 هزار و 436 دامنه با پسوند ir در کشور فعال است که بیشترین تعداد دامنه اینترنتی را در میان وب‌سایتهای ایرانی شامل می‌شود.

از سوی دیگر شمار پسوندهای ثبت شده co.ir بالغ بر 3980 دامنه، شمار دامنه‌های ثبت شده با پسوند فارسی ایران 1895 دامنه و شمار دامنه‌های ثبت شده با پسوند ac.ir حدود 1362 دامنه فعال اعلام شده است. تعداد سایت های اینترنتی فعال حاکمیتی و دستگاه های اجرایی با پسوند gov.ir بالغ بر 235 دامنه است.

در همین حال تعداد دامنه‌های فعال به ثبت رسیده با پسوند sch.ir حدود 274 دامنه، با پسوند org.ir بالغ بر 305 و id.ir بالغ بر 494 دامنه برآورد می شود. تاکنون 33 پسوند اینترنتی نیز با net.ir به ثبت رسیده است.

گفته می شود که ایران از نظر تعداد دامنه اینترنتی فعال، نه تنها بزرگترین کشور در منطقه است؛ بلکه از کشورهایی نظیر سنگاپور، مالزی، هنگ‌کنگ، ترکیه، اسلواکی، یونان و فنلاند هم عبور کرده و با رشد سالانه 45 درصدی، در میان چهار کشور برتر جهان از نظر رشد دامنه اینترنتی قرار دارد.

اخبار اینترنت را با تکراتو دنبال کنید.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: mehrnews

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    آیا همه دامنه ها منجربه سایت ویاوبلاگ میشوند؟ یعنی به تعداد -دامنه- سایت و یاوبلاگ داریم؟
    آماروبلاگ ها وسایت را ممکن بگویید

    پاسخ