;
coinex

ارسال پیامک های تبلیغاتی مزاحم باعث قطعی هزاران سیمکارت شد

ارسال پیامک های تبلیغاتی مزاحم باعث مسدود شدن 62 هزار سیم کارت شد. هوش مصنوعی همچنان سیم کارت های ارسال کننده اس ام اس های تبلیغاتی را قطع می‌کند.

ارسال پیامک های تبلیغاتی مزاحم باعث قطع هزاران سیم‌کارت

آخرین آمار ارائه شده از وضعیت برخورد با سیم کارت های شخصی ارسال کننده پیامک تبلیغاتی که در پایگاه اطلاع رسانی رگولاتوری منتشر شده است، نشان می دهد که 62 هزار و 364 سیم‌کارت تا پایان روز ۸ دی ماه جاری به دلیل ارسال پیامک تبلیغاتی مزاحم، قطع سرویس شده اند.

آمار قبلی ارائه شده در خصوص ارسال پیامک های تبلیغاتی مزاحم تا روز ۲۵ آذرماه، نشان می‌دهد که ۳۰ هزار سیم کارت به همین دلیل توسط هوش مصنوعی قطع شده است.

بیشتر بخوانید: 31 هزار سیم کارت ارسال کننده پیامک تبلیغاتی قطع شد

آخرین آمار رگولاتوری از برخورد با سیم کارتهای شخصی که نسبت به ارسال تبلیغات اقدام می کنند، حاکی از آن است که روند برخورد رگولاتوری شدت بیشتری یافته و در عرض دو هفته تعداد سیم کارتهای مسدودشده به دو برابر رقم قبلی رسیده است.

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برای شناسایی سیم کارت هایی که نسبت به ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی اقدام می کنند، از فرآیندهای هوش مصنوعی و تحلیل رفتار مشترکان استفاده کرده است. در این زمینه طبق دستورالعملی که به اپراتورهای موبایل داده شده سیم کارت های شخصی ارسال کننده پیامک های تبلیغاتی شناسایی و با آنها برخورد می شود.

بررسی رگولاتوری حاکی از آن است که از این سیم کارت ها تنها برای ارسال پیامک انبوه استفاده شده و سرویس دیگری از آن فعال نیست. از این رو برمبنای حجم زیادی از پیامک که فعال می شود این تخلف قابل شناسایی بوده و اپراتورها این شماره ها را به رگولاتوری گزارش می کنند.

از آنجایی که ارسال پیامک تبلیغاتی مزاحم و ناخواسته نوعی تخلف محسوب می شود، رگولاتوری در صورت دریافت شکایت و درخواست از مردم نیز نسبت به قطع سرویس پیامک های تبلیغاتی و ارزش افزوده اقدام می کند.

از این رو مشترکان موبایل می توانند با شماره گیری کددستوری ستاره هشتصد مربع (*۸۰۰#) نسبت به درخواست قطع سرویس پیامکهای انبوه تبلیغاتی و ارزش افزوده اقدام کنند.

در این سامانه علاوه بر امکان درخواست برای قطع خدمات و تبلیغات، گزینه ای نیز برای تبلیغ از خط شخصی وجود دارد که کاربر با واردکردن شماره‌ موبایلی که از آن پیامک دریافت می کند می تواند آن را گزارش داده تا رگولاتوری نسبت به مسدودکردن آن شماره اقدام کند.

براساس اعلام رگولاتوری، تاکنون در سامانه ستاره هشتصد مربع بالغ بر ۳۰ میلیون نفر خواستار قطع دریافت پیامک تبلیغاتی مزاحم شده‌ و این تعداد مشترک در لیست سیاه قرار داده شده اند تا برایشان پیامک تبلیغاتی ارسال نشود.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    با این اوضاع بد اقتصادی کمک کردین که مردم راحت تبلیغ بکنن واقعا دستتون درد نکنه که خیلی از شرکتارو دارین برشکست میکنین

    پاسخ