;
coinex

نوآوری‌های سامسونگ برای زندگی متصل در CES 2019: هوش مصنوعی، 5G و اینترنت اشیا

شرکت سامسونگ با ارائه راهکارهایی جدید در حوزه‌های مختلف، چشم انداز جدید را برای زندگی مدرن فراهم کرده است. در این نوشته مروری خواهیم داشت بر نوآوری‌های سامسونگ برای زندگی متصل که در نمایشگاه CES 2019 معرفی شدند.

شرکت سامسونگ در نمایشگاه CES 2019 از مجموعه فناوری‎های جدید در حوزه‎های هوش مصنوعی، اینترنت اشیا و 5G رونمایی کرد که می‏تواند چشم‎انداز این شرکت برای زندگی متصل در آینده را به واقعیت برساند.این شرکت همچنین پلتفرم جدید خود را برای ربات‎های مجهز به هوش مصنوعی معرفی کرد که در حوزه‎هایی مانند کمک به سالمندان استفاده خواهند شد.

نوآوری‌های سامسونگ برای زندگی متصل

اچ اس کیم، مدیرعامل بخش لوازم مصرفی سامسونگ می‎گوید «سال 2019 پنجاهمین سالگرد تاسیس سامسونگ است. در این پنج دهه تلاش کردیم نوآوری‎های زیبایی را به همه کاربران‎مان در همه جا معرفی کنیم. اما امسال می‎خواهیم پیشتازی خودمان در صنعت را به سطحی جدید ارتقا داده و چشم‎انداز زندگی متصل را به یک واقعیت تبدیل کنیم».

در ادامه مروری خواهیم داشت بر نوآوری‌های سامسونگ برای زندگی متصل در بخش‌های مختلف که سطح جدیدی از زندگی مدرن را برای مردم رقم خواهد زد:

اشیایی هوشمندتر با ترکیب هوش مصنوعی، 5G و اینترنت اشیا

ایجاد اشیایی هوشمند با ترکیب اینترنت اشیا، هوش مصنوعی و 5G، مبنای حرکت سامسونگ به سمت تحقق زندگی متصل است. مدیران شرکت در کنفرانس خبری نمایشگاه CES درباره تلاش‎های سامسونگ در این حوزه توضیح دادند.

از زمان یکپارچه سازی اپلیکیشن SmartThings و معرفی SmartThings Cloud، اکوسیستم آن با افزایش ۲۲۰ درصدی دستگاه‎های ثبت شده و رشد ۶۱ درصدی نصب این اپلیکیشن همراه بوده است. تعداد شرکای فعال در این اکوسیستم هم رشدی 44% داشته‏اند. امروزه مصرف‎کنندگان می‎توانند حتی با محصولات برندهایی مانند آمازون، گوگل، بوش، سیلوانیا و پلوم هم از قابلیت‌های SmartThings استفاده کنند.

نوآوری‌های سامسونگ برای زندگی متصل در CES 2019: هوش مصنوعی، 5G و اینترنت اشیا

شرکت سامسونگ همچنین در مقام یکی از پیشتازان حوزه مخابرات با ثبت بیش از ۲ هزار پتنت ضروری در حوزه 5G خود را به بزرگترین مالک پتنت در این حوزه تبدیل کرد و همچنین به اولین شرکت جهان تبدیل شد که تاییدیه FCC را برای تجهیزات تجاری 5G خود دریافت کرد. سامسونگ با همکاری چند اپراتور بزرگ آمریکا و همه سه اپراتور کره، توانست شبکه‏های 5G خانگی و موبایلی را آماده‎سازی کرده و همزمان آزمایش‎های دیگری را نیز در اروپا و آسیا انجام دهد. معرفی گوشی هوشمند جدید سامسونگ در نیمه اول 2019 که از 5G پشتیبانی می‎کند برای اولین بار امکان استفاده از قابلیت‏های 5G را به کاربران می‏دهد.

سامسونگ معتقد است هوش مصنوعی قدرتمندترین ابزار برای ساده‏تر کردن پیچیدگی‏های جهان است. برای رسیدن به این هدف، شرکت سامسونگ هفت مرکز جهانی هوش مصنوعی تاسیس و فناوری‎های منحصربه‌فردی را نیز وارد محصولات و خدمات جدید می‏کند. بخش‎های سامسونگ نکست (NEXT)، سامسونگ استراتژی و مرکز نوآوری (SSIC) در پنج سال گذشته روی بیش از ۲۰ استارت ‌آپ مرتبط با هوش مصنوعی سرمایه ‏گذاری کردند.

توسعه بیکسبی، پلتفرم هوش سامسونگ

بیکسبی در ابتدا روشی بود برای استفاده هوشمندتر از گوشی گلکسی اما اکنون تا حد یک پلتفرم هوش مصنوعی باز ارتقا پیدا کرده است که هر روز تعداد دستگاه‎های بیشتری را پشتیبانی می‎کند. بر اساس اعلام سامسونگ قابلیت‎های هوش مصنوعی بیکسبی در سال 2019 به انواع دستگاه‏های متعددی از جمله تلویزیون‎های QLED، یخچال، ماشین لباسشویی و حتی کولرهای گازی و دستگاه‎های همراه نیز اضافه خواهد شد.

نوآوری‌های سامسونگ برای زندگی متصل در CES 2019: هوش مصنوعی، 5G و اینترنت اشیا

این پلتفرم اکنون حتی از طرف شرکت‎هایی مانند اوبر و تیکت‎مستر برای هوشمندتر کردن خدمات استفاده می‌شود. و اکنون حتی شرکت گوگل نیز به عنوان یکی از شرکا وارد این اکوسیستم می‌شود. همچنین شرکت سامسونگ «عدالت، مسئولیت‎پذیری و شفافیت» را به عنوان فلسفه اصلی خود در حوزه هوش مصنوعی اعلام کرد.

سطح جدیدی از تجربه محصولات سامسونگ در سال 2019

شرکت سامسونگ مجموعه‎ای جدید از نوآوری‎ها را در این کنفرانس معرفی کرد که به انجام ساده‌تر و روان‌تر فعالیت‌های روزمره و داشتن تجربه‎ای شخصی و منحصربه‌فرد به کاربران کمک می‎کند.

سرگرمی

شرکت سامسونگ از مدل 98 اینچی سری QLED 8K خود رونمایی کرد که با داشتن پردازنده کوانتوم 8k می‏تواند بهترین کیفیت تصویر ممکن را پیش چشم شما قرار دهد. در این تلویزیون بدون توجه به منبع پخش تصویر و کیفیت اولیه، فناوری مبتنی بر هوش مصنوعی در این تلویزیون می‎تواند کیفیت تصویر نهایی را به 8K ارتقا دهد. سری 2019 که قدرتمندترین و هوشمندترین تلویزیون‎های موجود در بازار هستند، با ترکیب اطلاعات نوع اشتراک، محتواهای موردعلاقه و عادات تماشای تلویزیون، امکان جستجوی بهتر و کارآمدتر را به کاربر می‎دهد.

نوآوری‌های سامسونگ برای زندگی متصل در CES 2019: هوش مصنوعی، 5G و اینترنت اشیا

این سری از تلویزیون‎های سامسونگ همچنین امکان پشتیبانی از خدمات آی‎تیونز و ایرپلی 2 را هم داشته و کاربران شرکت اپل خواهند توانست محتوای مورد علاقه‎شان را از روی دستگاه‏های آیفون، آیپد یا مک خود بصورت مستقیم روی این تلویزیون‏ها پخش کنند.

خانه

نسخه 2019 فامیلی‏ هاب سامسونگ اکنون بسیار هوشمندتر از قبل شده و به اعضای خانواده امکان می‎دهد خاطرات خود را به روش‏هایی جدید با یکدیگر به اشتراک بگذارند. فامیلی ‏هاب 2019 که جایزه نوآوری CES 2019 را نیز به خود اختصاص داد به شما امکان می‎دهد با زبان محاوره کارهای پیچیده‎ای مانند تنظیم مجدد اجاق گاز، جستجوی دستور پخت یک غذا و حتی درخواست تاکسی اینترنتی را انجام دهید.

نوآوری‌های سامسونگ برای زندگی متصل در CES 2019: هوش مصنوعی، 5G و اینترنت اشیا

ماشین لباسشویی جدید سامسونگ که یکی دیگر از برندگان جوایز نوآوری CES 2019 بود نیز علاوه بر قابلیت SuperSpeed و امکان شستشوی کامل لباس‎ها در 30 دقیقه، اکنون مجهز به دستیار هوشمند بیکسبی است که می‎تواند در مواردی مانند یافتن بهترین برنامه شستشو و زمان‌بندی آن به شما کمک کرده و همواره بر روند شستشو نظارت داشته باشد.

کار

شرکت سامسونگ همچنین از نوت‎بوک جدید خود به نام Notebook 9 Pro رونمایی کرد که در انجام سریع‌تر و کارآمدتر کارها به کاربر کمک می‎کند. این نوت‏بوک با تجهیز به پردازنده گرافیکی NVIDIA GeFroce RTX20 برای هر دو کاربرد کار و بازی بهترین عملکرد را خواهد داشت. این نوت‎بوک در دو اندازه 27 اینچی با رزولوشن QHD و 32 اینچی با کیفیت تصویر 4K UHD عرضه می‎شود.

نوآوری‌های سامسونگ برای زندگی متصل در CES 2019: هوش مصنوعی، 5G و اینترنت اشیا

رانندگی متصل

سامسونگ همچنین از جدیدترین نوآوری‎های خود در حوزه خودروهای خودران با همکاری شرکت هارمان رونمایی کرد. در این محصول به نام کابین دیجیتال یا Digital Cockpit 2019 از قابلیت‎های بیکسبی نیز استفاده شده بصورتی که شما می‎توانید از راه دور و پیش از آغاز سفر از میزان سوخت خودرو مطلع شده و یا حتی دمای داخلی را به سطح دلخواه خودتان برسانید.

همچنین دوربین‎های داخل اتاق خودرو با شناسایی راننده و سرنشین می‎توانند شرایطی مانند ارتفاع صندلی، روشنایی و لیست موسیقی‎ها را به دلخواه آنها تنظیم کنند. سرنشینان عقب هم می‎توانند با دکس سامسونگ به نمایشگر صندلی وصل شده و کارهای اداری خود را انجام دهند.

راهکارهایی برای دستگاه‏ های متصل

پردازنده‎ها و حافظه‎هایی با قابلیت پشتیبانی از هوش مصنوعی مانند سری پردازنده‎های اگزینوس Auto پردازش دستگاه را بسیار ساده‎تر کرده و آنها را برای انجام فعالیت‎های پیچیده‎تر در حوزه هوش مصنوعی آماده می‎کنند.

پلتفرم‎های رباتیک برای آینده

شرکت سامسونگ همچنین از پیشرفت‏های جدیدی در حوزه پلتفرم‎های رباتیک مانند Bot Care, Bot Air, Bot Retail و GEMS رونمایی کرده و به عنوان نمونه Bot Care را به نمایش گذاشت که در انجام امور مربوط به سلامتی و بهداشت به سالمندان کمک می‎کند. شرکت سامسونگ با فعالیت و توسعه در حوزه رباتیک و هوش مصنوعی به دنبال گذاشتن تاثیری مثبت بر جامعه و خلق دنیایی بهتر است.

منبع: Samsung

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر