;
coinex

بهترین های نمایشگاه CES 2019 ؛ همه چیز درباره آخرین نمایشگاه سی‌ای‌اس لاس وگاس

نمایشگاه سی‌ای‌اس در سال جدید میلادی کار خود را آغاز کرد و محصولات برندهای بزرگ در آن به نمایش درآمد. این مطلب به بهترین های نمایشگاه CES 2019 می‌پردازد و همه چیز را درباره آخرین نمایشگاه الکترونیک مصرفی 2019 بازگو می‌کند.

لاس وگاس بازهم میزبان یکی از بزرگترین نمایشگاه های فناوری جهان شد. نمایشگاه CES 2019 با 11 سالن اصلی در فضایی بیش از 232 هزار متر مربع در حال برگزاری است.

همه چیز درباره بهترین های نمایشگاه CES 2019

نمایشگاه لوازم الکترونیک مصرفی برای شرکت های بزرگ فناوری دنیا یک رویداد مهم تلقی می‌شود. این نمایشگاه محلی است برای قرار گرفتن در کانون توجهات و از این رو معمولا بزندهای بزرگ آن را از دست نمی‌دهند.

نمایشگاه سی ای اس 2019 نیز از این قاعده مستثنی نیست. به گفته وب‌سایت رسمی این نمایشگاه در رویداد امسال بیش از 4400 شرکت حضور دارند.

واقعیت این است که اخبار موبایل تنها بخش کوچکی از خبرهای نمایشگاه سی ای اس را شامل می‌شود. در این رویداد معرفی کامپیوترها، لپ تاپ، سخت افزارهای بازی، گجت های هوشمند، واقعیت افزوده و واقعیت مجازی، تکتولوژی های مربوط به خودرو و چیزهای جالبی همچون مسواک برقی و یا قطار سواری برای تبلیغ دستیار گوگل هیجان آن را دوچندان کرده است. پس برای معرفی بهترین های نمایشگاه CES 2019 با ما همراه باشید.

 ال جی (LG)

در ابتدا عنوان می‌شد که ال جی احتمالا از گوشی قابل انعطاف خود در سی ای اس 2019 رونمایی خواهد کرد، اما این موضوع اتفاق نیفتاد.

ال جی در نمایشگاه الکترونیک مصرفی امسال از توسعه هوش مصنوعی ThinQ AI در لوازم خانگی خود خبر داد و نمایشگر اولد 88 اینچی با رزولوشن 8K را رونمایی کرد. تلویزیون های این شرکت در سال 2019 به الکسای آمازون هم مجهز خواهند شد.

ال جی همچنین اعلام کرد که تلویزیون های جدیدش از ایرپلی 2 و اپل هوم کیت پشتیبانی خواهند کرد. شاید به غیر از تلویزیون رول شونده ال جی که به LG Signature OLED TV R معروف است، فناوری هیجان انگیزی دیگری توسط این شرکت معرفی نشد.

سامسونگ (Samsung)

همانطور که انتظار می‌رفت سامسونگ از گلکسی اس 10 در رویداد سی ای اس امسال رونمایی کرد، اما همچنان محصولات این شرکت جزو بهترین های نمایشگاه CES 2019 به حساب می‌آید.

سال 2019 پنجاهمین سالگرد تاسیس سامسونگ است و این شرکت در نمایشگاه لاس وگاس امسال با دست پر ظاهر شد. ایجاد اشیایی هوشمند با ترکیب اینترنت اشیا، هوش مصنوعی و ۵G، مبنای حرکت سامسونگ به سمت تحقق زندگی متصل است.

 

بیکسبی هوشمندتر شده است و بر اساس اعلام سامسونگ قابلیت‎های هوش مصنوعی بیکسبی در سال ۲۰۱۹ به انواع دستگاه‏های متعددی از جمله تلویزیون‎های QLED، یخچال، ماشین لباسشویی و حتی کولرهای گازی و دستگاه‎های همراه نیز اضافه خواهد شد.

سامسونگ علاوه بر نمایشگرهای 75 اینچی MicroLED و مدل وال 219 اینچی، از مدل ۹۸ اینچی سری QLED 8K خود نیز رونمایی کرد که با داشتن پردازنده کوانتوم ۸k می‏‌تواند بهترین کیفیت تصویر ممکن را پیش چشمان شما قرار دهد.

برای اطلاع بیشتر از بهترین محصولات سامسونگ در نمایشگاه سی‌ای‌اس 2019 به مطلب نوآوری‌های سامسونگ برای زندگی متصل مراجعه کنید.

سونی (Sony)

سونی یکی از بزرگترین شرکت هایی است که محصولات آن هر ساله بخشی از بهترین های نمایشگاه CES را تشکیل می‌دهد و نمایشگاه امسال هم اگر چه غایب بزرگی همچون گوشی پرچمدار این شرکت داشت، اما تلویزیون های بزرگی را به بازار معرفی کرد.

مدل‌های Z9G 8K و A9G 4K که به ترتیب با پنل‌های LCD و OLED همراه هستند، به تازگی توسط سونی در نمایشگاه CES 2019 معرفی شدند. هر دو تلویزیون دارای نمایشگرهای غول پیکری هستند. مدل Z9G در سایزهای 98 و 85 اینچ و مدل A9G نیز در سایزهای 77، 65 و 55 اینچ عرضه می‌شود.

هر دو تلویزیون جدید مجهز به پردازنده تصویر X1 Ultimate بوده که باعث ارتقای کیفی تصاویر می‌شود.

اچ تی سی (HTC)

اگر چه بخش موبایل اچ تی سی وضعیت چندان خوشایندی ندارد، اما هدست های واقعیت مجازی این شرکت در بازار بسیار موفق عمل کرده است.

شاید یکی از بهترین های نمایشگاه CES 2019 به اچ تی سی اختصاص داشته باشد، جایی که این شرکت با نام تجاری Vive دو هدست واقعیت مجازی خود را با نام های Vive Pro Eye و Vive Cosmos معرفی کرد.

این کمپانی از همکاری با موزیلا برای استفاده از Firefox Reality browser به عنوان مرورگر پیش‌فرض در تمام هدست‌های وایو خبر داد.

انویدیا (NVIDIA)

انویدیا در نمایشگاه CES 2019 از پردازنده‌های گرافیکی مخصوص لپ‌تاپ سری GeForce RTX خود پرده برداشت. پردازنده‌های گرافیکی موبایل GeForce RTX 20 در دو نسخه معمولی و Max-Q ارائه می‌شود.

علاوه بر این، انویدیا اعلام کرده که قصد دارد برند نمایشگرهای G-SYNC HDR را به G-SYNC Ultimate تغییر دهد. اکنون این شرکت برند G-SYNC را به سه دسته تقسیم کرده است: G-SYNC، G-SYNC Ultimate و  G-SYNC Compatible که استانداردی برای ارزیابی سازگاری مانیتورهای AMD FreeSync با معیارهای این شرکت است.

ریزر (Razer)

برخی از بهترین های نمایشگاه CES 2019 به محصولات ریزر اختصاص دارد. ریزر به‌صورت رسمی از اکوسیستم هایپرسنس رونمایی کرد.

هایپرسنس در واقع یک مجموعه‌ی کامل از انواع لوازم جانبی گیمینگ به‌همراه صندلی‌ مخصوصی است که همه‌ی آن‌ها دارای بازخورد لمسی هستند و می‌توانند گیمر را در فضای بازی، غرق کنند.

این شرکت از سری لپ تاپ های Nvidia RTX 20 خود نیز رونمایی کرد. Razer Blade 15 Advanced و مانیتور ریزر رپتور نیز در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار گرفت.

اینتل (Intel)

اگر قرار باشد بهترین های نمایشگاه CES 2019 را معرفی کنیم، مطمئنا نام اینتل با وجود تراشه های لپ تاپ جدید Ice Lake هم دیده می‌شود.

این سازنده تراشه موبایلی اولین پردازنده های 10 نانومتری خود را برای قدرتنمایی در لپ تاپ های نازک با عمر باتری بیشتر معرفی کرد. عملکرد هوش مصنوعی سریعتر، ترکیب تاندربولت 3 و پشتیبانی از وای فای 6 از ویزگی های محصولات جدید این شرکت است.

هواوی و آنر

هواوی سال گذشته میلادی در جریان تحریم های یکجانبه آمریکا علیه ایران دچار مشکلات فراوانی شد. چندین کشور استفاده از تجهیزات شبکه این شرکت را محدود کرده‌اند و اکنون نگرانی هایی راجع به فروش گوشی های هوشمند این کمپانی در سطح بازارهای جهانی مطرح است.

اما با این وجود، این مساله باعث نشد تا هواوی از آمدن به نمایشگاه سی ای اس 2019 منصرف شود. اگرچه هیچ نامی از گوشی های پرچمدار هواوی یا زیر برند معروف آنر در این رویداد دیده نشد، اما غول چینی لپ تاپ ها و تبلت های جدید خود را در آن به نمایش گذاشت.

میت بوک 13 آخرین لپ تاپ میان رده و رقیب مک بوک ایر در CES امسال رخ نشان داد.

البته هواوی در این نمایشگاه آنر ویو 20 را نیز به نمایش گذاشت. گوشی هوشمندی که با قدرت گرفتن از تراشه کایرین 980 جزو پرچمداران کنونی آنر تلقی شده، ظرفیت باتری 4 هزار میلی آمپر ساعت داشته و دوربین اصلی آن دارای رزولوشن 48 مگاپیکسل است.

جذاب‌ترین تکنولوژی های نمایشگاه سی ای اس 2019

در بین بهترین های نمایشگاه CES 2019 برخی از جذاب‌ترین و آخرین تکنولوژی های روز نیز به چشم می‌خورد. در این بین صنعت خودروسازی جهان با دست پر وارد این رویداد جهانی شد.

مرسدس بنز (Mercedes-Benz)

چشم انداز شهری مرسدس بنز در نمایشگاه سی‌ای‌اس 2019 بسیار جلب توجه کرد. مدل ویژن اوربانتیک مرسدس یکی از جذاب‌ترین خودروها در CES 2019 بود. این خودروی مفهومی و تمام الکتریکی به شکل ماژولار طراحی شده است.

یک سقف شیشه‌ای، صفحه نمایشی باریک دور تا دور سانروف و البته قابلیت ماژولار عجیب و غریب ان جلوه خاصی به این کانسپت داده است. ایده اصلی در طراحی مرسدس بنز ویژن اوربانتیک این بوده است که شرکتی با داشتن ناوگانی از این خودروها، متناسب با نیاز خود بتواند افراد و همچنین بسته‌های مختلف را جابجا کند.

هیوندای (Hyundai)

هیوندای با معرفی یک مدل مفهومی به نام Elevate نه تنها یکی از بهترین های نمایشگاه سی ای اس 2019 را رونمایی کرد بلکه یکی از عجیب ترین خودروهای نمایشگاه لاس وگاس امسال را نیز به نمایش گذاشت.

هیوندای با معرفی یک مدل مفهومی به نام Elevate نه تنها یکی از بهترین های نمایشگاه سی ای اس 2019 را رونمایی کرد بلکه یکی از عجیب ترین خودروهای نمایشگاه لاس وگاس امسال را نیز به نمایش گذاشت.

کانسپت جدید هیوندای در واقع یک مفهوم جدید برای جابجایی و یک خودروی نجات است. چرخ هایی دارد که به پاهای رباتیک متصل شده و از این جهت هیچ مانعی برای جلوگیری از حرکت این ماشین وجود نخواهد داشت.

بازوهای رباتیک این خودروی کانسپت آن را شبیه به خودروی عنکبوتی درآورده و می‌توانند حرکات حیوانات را شبیه‌سازی کنند و بنابراین قابلیت حرکت در هر جهتی را دارد. زمانی که بازوهای رباتیک جمع شوند این کانسپت می‌تواند یک وسیله‌ی نقلیه‌ی راحت در بزرگراه‌ها باشد.

گوگل (Google)

یکی از جذاب ترین تکنولوزی های نمایشگاه CES 2019 به دستیار هوشمند گوگل اختصاص داشت، البته این تنها دستیار گوگل نبود که باعث جذابیت شد، بلکه شیوه تبلیغاتی این غول تکنولوژی جهان برای معرفی هوش دستیارش جالب بود.

گوگل در نمایشگاه محصولات مصرفی الکترونیکی امسال با ارائه یک سفر سه دقیقه ای با قطار، کاربردهای دستیار هوشمند خود را برای بازدیدکنندگان نمایش داد و توجهات زیادی را به خود جلب کرد.

Royole

شاید بتوان گفت که این شرکت در بخش موبایل یکی از بهترین های نمایشگاه CES امسال را به نمایش گذاشت. یک گوشی هوشمند قابل انعطاف که اگر چه رابط کاربری چندان خوبی ندارد، اما وجود نمایشگر تاشو در آن باعث شد تا توجهات زیادی را به خود جلب کند.

فلکس پای نقاط ضعفی را هم در طراحی خود تجربه می‌کند، اما نوید بخش دوران جدیدی برای طراحی اسمارت فون های آینده است.

Doogee

شرکت Doogee امیدوار است تا بتواند در ساخت گوشی های ماژولار قدم موثری بردارد. موبایل S90 یک گوشی مقاوم است که به می تواند با اتصال ماژول های متعدد به واکی تاکی (بیسیم)، کنسول گیم دستی یا یک تلفن هوشمند مجهز به یک باتری غول آسا تبدیل شود. علاوه بر این ماژول هایی برای پخش بهتر موسیقی و یک دوربین بهتر نیز در نظر گرفته شده است.

ربات انسان نمای Ubtech

همواره یکی از جذاب ترین بخش های تکنولوژی به ربات ها اختصاص دارد. یکی از بهترین های نمایشگاه سی ای اس 2019 نیز ربات انسان نمای Ubtech بود.

شرکت چینی Ubtech امسال در نمایشگاه محصولات مصرفی الکترونیکی یک ربات 1.5 متری با وزنی در حدود 77 کیلوگرم را معرفی کرد که حرکاتی بسیار نرم و روان شبیه به انسان را تقلید می‌کند. این ربات حتی می‌تواند پیانو بنوازد.

توالت هوشمند برای حیوانات خانگی

اگر به دنبال عجیب ترین تکنولوژی های نمایشگاه CES 2019 هستید، پس مسلما این دستگاه می‌تواند نظرتان را جلب کند.

Numi 2 یک توالت هوشمند مجهز به دستیار صوتی آمازون، اسپیکر و نورپردازی داخلی است که البته برای سگ ها طراحی شده است. این توالت هوشمند به طور خودکار می‌تواند محیط خود را تمیز کرده و برای استفاده بعدی آماده شود.

مسواک هوشمند Y-Brush

یکی از جذاب ترین فناوری های نمایشگاه سی ای اس 2019 مسواک هوشمندی موسوم به Y-Brush است. این مسواک تنها در 10 ثانیه می‌تواند دندان های فرد را تمیز کند.

شرکت فرانسوی FasTeesH مبدع این مسواک هوشمند می گوید که شما فقط 10 ثانیه نیاز دارید تا دندان هایتان را به درستی تمیز کنید.

برس مسواک Y-Brush  به جای حرکت دادن سر کوچک مسواک به طور کامل از دندان به دندان می چرخد و در نصف زمان لازم، کل دهان را پاکیزه می‌کند.

این مسواک دارای یک موتور ارتعاشی است. برای استفاده از این مسواک کافیست، خمیر دندان خود را به مسواک اضافه کنید، سپسY-Brush را در دهان خود قرار دهید و موتور آن را روشن کنید.

.

منبع: androidauthority

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر